Независимо от предизвикателното си наименование Touring Sports, комби версията на Auris си остава преди всичко автомобил за семейни нужди – което всъщност е мъдро решение от страна на Toyota. Първи впечатления от модела.
През последните години маркетолозите на автомобилните компании направо си умират по това да измислят всевъзможни начини да убедят купувачите, че именно техните модели не само могат всичко, но и им предлагат възможности, които те даже не са сънували, а всъщност винаги са искали. Поради тази причина наименования като Touring Sports поне у мен съвсем първосигнално предизвикват известни съмнения дали даден автомобил не пореден опит за кръстосване на няколко автомобилни категории, крайният резултат от което често може да се опише накратко като „от всичко по малко, но от нищо наистина достатъчно”. За щастие в този случай опасенията ми бяха напълно неоснователни – Auris Touring Sports е едно добре направено комби от компактния клас, което може да послужи като чудесен семеен превозвач на твърде прилична цена.
Комби вариантът на Auris допълнително затвърждава впечатлението, че в своята втора генерация моделът е станал значително по-зрял във всяко отношение. Дизайнът на външността се вписва много добре в новата маркова идентичност на Toyota, като обемистата задна част е сполучливо интегрирана в силуета на каросерията. Мястото за пътниците и багажа им отговаря адекватно на параметрите на една семейна ваканция, екипировката е сред най-богатите в класа, качеството на изпълнението е солидно, ергономията също не дава поводи за забележки. Като известен козметичен недостатък може да се спомене декоративната лайстна, разположена на таблото пред пасажерското място, която създава прекомерно силни отблясъци при отразяване на пряка слънчева светлина. Много добро впечатление създава шумоизолацията, която гарантира приятен акустичен комфорт при дълги пътувания. Сред интересните опции за модела е големият панорамен стъклен покрив, който внася повече светлина и усещане за простор в салона.
1,4-литровият дизелов мотор с мощност 90 к.с. отдавна се е доказал като едно от особено добрите предложения в двигателната палитра на концерна Toyota. Максималният въртящ момент от 205 нютонметра е наличен в сравнително широкия за агрегат с подобни параметри диапазон от 1800 до 2800 оборота в минута, тягата при ускорение е много добра, разгръщането на мощността е равномерно. Освен с рафинираните си маниери на работа, двигателят печели точки и с радващо голям потенциал за икономия на гориво – разходът без особени усилия може да бъде свален и под 5 литра на 100 километра.
Текст: Божан Бошнаков
Оценка
Toyota Auris Touring Sports
Комби версията на новия Auris e още една правилна стъпка в развитието на европейската гама на Toyota. С богато оборудване, просторно и функционално обзаведено вътрешно пространство и не на последно място с разумната си цена, моделът е отличен избор за сравнително достъпен семеен автомобил – особено в комбинация с икономичния 1,4-литров дизелов двигател.
Mustaine
1.4 90 кс - твъpде постно за наименованието Споpт......