Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Avensis: Японска сдържаност

19.01.2009 10:46 5
5
2571838733
Туит

Третата генерация на Toyota Avensis е по-атрактивна, по-просторна и по-удобна от предшественика си, особено в комбиверсията.

След цяла година без истински премиери, през 2009 г. Toyota ще направи същинска серия от фойерверки. Началото ще бъде дадено през януари с новите iQ и Avensis. Моделът от средния клас ще се предлага, както и досега, като седан и комби, но с по-ярко отличаващ се дизайн. И въпреки че нивото на поставения като образец за сравнение Audi A4 едва ли може да бъде достигнато, навсякъде по тази кола си личи вниманието към отделните детайли.

Освен новите, по-високо поставени седалки и по-удобния скоростен лост, впечатление прави качественото и добре изработено арматурно табло, в което се намират бутоните за стартиране на двигателя и за задействане на електрическата ръчна спирачка. С изместването на страничните колони интериорът изглежда по-просторен, въпреки че размерите на автомобила са почти непроменени. Междуосието е същото, дължината е нараснала само с няколко сантиметра, а просторният багажник е увеличен още веднъж от 523 на 540 литра (версията седан е с 509 л). Единствено пространството за главите над задните места е намаляло поради спускащата се надолу линия на покрива. Така за възрастни пътуването вече не е толкова комфортно.

За увеличеното с 13 до 15 килограма собствено тегло на Avensis „вина” има по-доброто оборудване. Серийно в него са включени седем въздушни възглавници (включително такава за коленете на водача) и ESP с активно подпомагане на кормилната уредба, а в дизеловата версия със 150 к. с. са добавени системата Pre-Crash, радар за дистанция спрямо предно движещия се автомобил и асистент против напускане на лентата на движение. В комбинация с оптимизираната структура на каросерията, тези системи трябва да донесат на Toyota оценка от пет звезди в тестовете Euro-NCAP.

Всеки от шестте предлагани двигателя има система за директно впръскване на горивото – както трите нови икономични бензинови мотори с промяна на командването на всички клапани (Valvematic), така и трите common-rail дизелови агрегати с пиезоинжектори, покриващи нормите Euro 5. Топдизелът със 177 к. с. впечатлява със спокоен ход, ниско ниво на шум и силна тяга. Едновременно с това той трябва да бъде и още по-икономичен. Като алтернатива на шестстепенната механична скоростна кутия и в зависимост от двигателя се предлагат безстепенна CVT-кутия или шестстепенен класически автоматик (само с дизеловия агрегат със 150 к. с.).

Превключването на предавките доставя удоволствие с късия ход на скоростния лост, а преодоляването на завоите е значително по-спортно, благодарение на работещия много по-прецизно отпред волан. Ходовата част (отпред тип Макферсън, отзад с двойни напречни носачи, като и на двата моста окачването е монтирано на помощни рами) е комфортно, но не прекалено меко или люшкащо. Дори при бързо взимани завои добре настроеният автомобил следва точно зададената траектория – така, както е при силните германски представители в този клас.

Текст: Еберхар Китлер
Снимки: Райнхард Шмид

Коментари

+++!
Аз пък да мога да си купя една такава новичка, няма да се състезавам с другите!

иванов
Карам ,,старият,, (2004г.) Авенсис вече 2-ра година и не мисля да го сменям скоро

audi
абе пич, последните а4 и бмв3 не са от 2000 година, че предишния Авенсис да е по-добър от тях. Последния Авенсис както и 3та серия не съм ги карал, но от предишните модели е ясно, че се борят за клиентите на Пасат в Европа. Това е реалната им цел. Аудито и БМВ-то са по луксозни и гъзарски автомобили (ако може да се говори за такива в този клас), докато Пасат и Авенсис са семейни автомобили и при тях най-важното е да стигнеш от едно място до друго безопасно и колкото се може по-комфортно. С 2 думи на теория са в един клас, а на практика са съвсем различни автомобили, предназначени за различни хора.

в пакети
двигателите им на ауди са с по-добри характеристики :p

Глупости на килограм....
Как по-точно А4 или БМВ3 са силни !?!? С возия като дърво или с доста по-тясните места??? Карал съм най-новите такива, които определено са по-зле от предишния Авенсис, камо ли от новия..... Вярно, че има нещо като личен вкус, но глупавата пластмаса при немците се люпи като слънчоглед! На това ако му викате качество.... По-тесни, по-твърдо возене, може би по-добър дизайн, но нищо друго..... как може да е лидер А4 ?!????

comments powered by Disqus