Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Aygo: Мистър Х

06.04.2015 16:17
Туит

Първи впечатления от най-предизвикателно изглеждащият представител на триото – Toyota Aygo

Дори само бегъл поглед към новото Aygo е достатъчен, за да стане ясно едно: това е един от онези автомобили, които човек или харесва, или не, средно положение е почти невъзможно да съществува. Стилизираният елемент Х доминира оформлението на редица ключови елементи – предната част на каросерията, задницата на автомобила и дори централната конзола. От каквато и перспектива да бъде погледнат, мъникът изглежда предизвикателен, интересен и определено различен от всичко, което сме свикнали да виждаме в сегмента на малките градски модели. Възможностите за индивидуализация също са впечатляващо богати – Aygo може да бъде поръчан в шест версии, всяка от които се отличава със свои собствени характерни стилистични акценти. Този път Toyota заслужават адмирации за смелостта да създадат модел, който дръзва да се противопостави на съществуващите догми и има реални шансове да се превърне в любимец на тези, които търсят нестандартното и провокативното.

Неочаквано просторен отвътре

Който смята, че зад младежката външност и скромните външни размери на каросерията се крие автомобил, в който човек е принуден да прави компромиси с функционалността, комфорта или безопасността, е на абсолютно погрешен път. Специално на предните седалки дори високи и едри хора могат да се разположат удобно, без за целта да им се налага да притежават акробатични умения. Дори на втория ред пътуването се оказва значително по-удобно, отколкото може да се предположи първоначално. Единствено багажникът е сравнително малък, но при дължина на каросерията от едва 3,45 метра това това е напълно обяснимо. Позицията на водача зад волана и видимостта от мястото на водача оставят отрадно впечатление, а наличието на камера за заден ход при по-скъпите версии е допълнителна приятна изненада за автомобил от този ценови сегмент.

Перфектно подготвен в града

Със своите 69 к.с. при 6000 об./мин и 95 Нм при 4300 об./мин еднолитровият трицилиндров мотор на Toyota Aygo не обещава много на хартия, но благодарение на удивителната лекота, с която малката машина набира обороти, както и на добре подбраните предавателни числа на трансмисията, в градски условия автомобилът демонстрира добър темперамент и дори наченки на спортно удоволствие от шофирането. Гласът на работещия без допълнителен балансиращ вал трицилиндров агрегат е отчетлив, но не и прекомерно силен, а шумоизолацията на каросерията значително надминава очакванията към подобен тип модел. Към жизнерадостния характер на задвижването следва да се прибави и учудващо балансираното поведение на пътя – Aygo сменя посоката на движение бързо и чевръсто, а комфортът на возене е направо учудващо приятен за градски автомобил с междуосно разстояние от едва 2,34 метра. Само добри думи могат да се кажат и за стабилността на пътя – благодарение на новоконструираното задно окачване с торсионна греда автомобилът остава стабилен дори при доста груби провокации от страна на водача, системата ESP работи радващо хармонично, спирачната система също се представя на ниво.

Надали ще учудим някого със споменаването на факта, че по-дългите преходи не са точно любимото занимание на Aygo, но съвсем обективно погледнато моделът не се плаши от тях и се справя доста „мъжки” с подобни предизвикателства – кормилната уредба работи достатъчно равномерно и точно, пътното поведение вдъхва доверие както на магистрала, така и по участъци с повече завои, возията остава прилична дори по пътища с проблематична настилка, а нивото на шума в купето се задържа в разумни граници.

По отношение на ценовата политика Toyota този път определено не са толкова скромни, колкото при първото издание на модела, но обективно погледнато по-високите цени са подплатени с по-богато и по-модерно оборудване и с по-зрелия характер на автомобила като цяло.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Експресивното оформление гарантира, че новото Aygo трудно ще остане незабелязано. По-ценното обаче е, че във своята втора генерация моделът се е превърнал в един абсолютно пълноценен и съвременен малък автомобил, който се представя блестящо в града, но не се плаши да излиза да напусне своите запазени територии, отправяйки се на по-дълги пътешествия. С добър комфорт, модерно оборудване, сигурно пътно поведение, чудесна маневреност и достатъчно темпераментно и едновременно с това икономично задвижване, Toyota Aygo не си позволява никакви съществени слабости.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Toyota

Коментари
comments powered by Disqus