През първите девет месеца на 2015 японската марка е успяла да реализира 6 253 131 нови коли
За първите девет месеца на 2015 в света са продадени общо 65,7 милиона нови автомобила. Този показател е с 1,7% по-висок, отколкото през същия период на миналата година, пише Агенцията за анализи Автостат.
"Благодарение на възстановяването на автомобилните пазари в Западна Европа, рекордния ръст на всички североамериканските пазари (Канада, САЩ и Мексико), увеличението на новите регистрации в Китай, глобалният пазар на леки автомобили през 2015 г. върви нагоре, въпреки че скоростта все още е доста слаба", се казва в анализа на агенцията.
Според портала за статистически изследвания Focus2move най-много автомобили от януари до септември 2015 са продадени от Toyota. През първите девет месеца на 2015 японската марка е успяла да реализира 6 253 131 нови коли.
На второ място с показател от 4 786 738 автомобила се нарежда Volkswagen. Челната тройка затваря компанията Ford. Американската марка до края на септември 2015 е продал в целия свят 4 528 378 коли. След това идват: Hyundai, Nissan, Honda, Chevrolet, Kia, Mercedes и Renault.
И през септември за най-популярна световна марка е обявена Toyota. През първия месец на есента японската марка е реализирала 703 167 автомобила. На второ място с продадени 543 342 единица е Ford. И третата престижна позиция заема Volkswagen (540 306 коли).