Най-продаваният лекотоворен модел е реализирал над 18 млн. продажби в цял свят
Офицално представен през 1968 и с премиера в Европа година по-късно, легендарният Hilux доминира световния пазар за пикапи през последните близо 50 години. До днес, моделът е реализирал над 18 милиона продажби, а в Европа, само през 2015 година, са продадени 34 000 броя, което представлява 23,1% пазарен дял и отрежда приза „Най-продаван пикап в Европа“. Известен с легендарното си качество, издръжливост и надеждност (Quality, Durability and Reliability – QDR), несломимият Hilux продължава да впечатлява любители и почитатели, покорявайки Северния полюс, Исландските вулкани и Антарктика, като междувременно бележи изключително представяне на Рали Дакар.
Наличeн във версии Single Cab, четириместна Extra Cab и петместна Double Cab, новото 8-о поколение Hilux надгражда легендарната си QDR репутация, задавайки нови правила по отношение на здравината с новата носеща рама, подсилен товарен отсек, подобрени 4х4 възможности и увеличен капацитет на теглене.
В същото време новият Hilux отговаря на растящото търсене на пикапи за свободното време с нов, съвременен дизайн, предлагащ по-добър комфорт, модерно оборудване и висока безопасност, което го прави по-стилен и лесен за управление от всякога. Удовлетворявайки очакванията на клиентите за едновременно здрав работен автомобил и стилен, комфортен 4х4, новият Hilux представя шест значителни подобрения в следните ключови области:
Дизайн – Здравина и издръжливост като на товарен автомобил в комбинация с изключителна изисканост и визия, на която дори луксозен бизнес автомобил би завидял
Комфорт – По-просторен и комфортен интериор, който съчетава практичност и функционалност на SUV с шумоизолация, сходна с тази на лек автомобил
Безопасност – Високоякостна, ударопоглъщащa структура на купето, Toyota Safety Sense с Pre-Crash Safety система и Разпознаване на пешеходци, LDA, RSA, както и комплексно управление на спирачната система чрез ABS, EBD, VSC и Система за контрол на стабилността на ремарке (TSC).
QDR – Нова, подсилена носеща рама, по-здрава платформа на товарния отсек и Активен контрол на сцеплението (A-TRC), Система за подпомагане на спускането по наклон (DAC) и Система за подпомагане на потеглянето по наклон (HAC), които доближават 4х4 възможностите до тези на Land Cruiser.
Качества на товарен автомобил – По-голям, усилен и практичен товарен отсек и увеличен капацитет на теглене до 3.5 тона.
Общи разходи за притежание – Нов 2,4-литров D-4D двигател с водещ в класа разход на гориво
Стил
Екстериорен Дизайн – Нов еталон за здравина
Коравият характер и изключителна издръжливост, типични за всяко поколение Hilux, са вече комбинирани с изтънчен дизайн и динамично поведение, търсени от разрастващия се пазар на автомобили за свободното време. Единствено в новия модел тази комбинация е толкова ясно изразена: ‘Keen Look’ дизайнът на предната част съчетава линиите на горната предна решетка с тези на предните фарове, както и тези на предната броня и „Under Priority” долна решетка.
На върха на отличителния преден капак с голям въздухозаборник, преливащ в калниците на предните колела и създаващ монолитна визия на предната част на Hilux, е разположена допълнителна хоризонтална лайстна, която покрива цялата предна решетка и се простира до предните LED дневни светлини с 12 светодиода.
С инкрустирано Hilux лого в страничния панел, новите предни светлини обгръщат предната част и се простират чак до предните странични калници, подчертавайки ширината на новия пикап. Модерните технологии в “Keen Look” предните фарове включват и LED къси светлини при високото ниво на оборудване.
Отстрани, новият Hilux оставя в миналото визуално разделения дизайн на калниците в полза на плавното преливане на линията на предната броня в мускулестите предни странични панели за по-елегантна визия.
В допълнение към новата визия в профил са разработени изцяло нови 17“ и 18“ алуминиеви колела. Версиите Extra Cab са оборудвани с допълнителни задни врати с противоположно отваряне за по-лесен достъп, а Double Cab разполага с хромирана линия, която елегантно свързва пасажерската кабина с товарния отсек.
Завършена от изцяло новите стопове с аеродинамични компоненти, задната част на новият Hilux разполага с нова стоманена броня, разположена по-ниско до земята, осигуряваща максимално лесен достъп до товарното пространство при затворена врата. Камерата за обратно виждане е интегрирана в дръжката на задната врата за по-добра видимост и чистота на образа.
Hilux предлага избор между 5 класически и три нови, привличащи погледите цветове.
Интериорен дизайн – Комбинация от издръжливост, изтънченост и иновативни технологии
С достъп и стартиране посредством стилен ключ, управляващ системата Smart Entry & Start, интериорът на изцяло новия Hilux съчетава издръжливост и необходимата функционалност на всеки работен автомобил със сходни с SUV автомобилите нива на лукс, изтънченост и оборудване. Изчистеният дизайн на хоризонталното табло комбинира премиум качество със задължителната за работен автомобил здравина. Централната конзола е доминирана от 7-инчов тъчскрийн екран на мултимедийната система.
Новото инструментално табло разполага пред погледа на водача големи, изчистени и аналогови оборотомер и скоростомер с разположен по средата 4.2-инчов цветен мултиинформационен дисплей. С интуитивно управление от волана, той предава най-важната информация за автомобила на удобна за водача позиция, която свежда до минимум отделянето на погледа от пътя.
Новият дизайн на волана с хоризонтален лъч кореспондира с цялостното оформление на таблото и предлага на водача настройка по височина и дълбочина, широк диаметър на захват и специални зони за захват на палците.
Новата климатична система осигурява по-добро отопление и охлаждане в сравнение с тази в предходния модел и се управлява от изчистен LCD дисплей, разположен в централната конзола. Оптимизираният компресор на климатика охлажда въздуха по-добре при работа на двигателя на празен ход.
Под влиянието на приключенския дух на автомобилите за свободното време, интериорният дизайн на новият Hilux вече разполага с къс и по-високо разположен скоростен лост, подобен на тези в леките автомобили. За по-лесна и интуитивна употреба водачите управляват режимите на шофиране, както и на 4х4 задвижването, чрез бутони, разположени на лесно достъпно място.
Повече пространство, повече комфорт и интелигентни ниши за съхранение на вещи
Новият Hilux предлага увеличено пространство в интериора и по-удобни седалки, както и богат набор от ниши за съхранение на предмети, важни както за вътрешния уют, така и за работни и почивни дни.
Задната седалка при версия Double Cab се сгъва и повдига нагоре, за да се увеличи максимално гъвкавостта на интериорното пространство.
Черната интериорна тапицерия на новия Hilux се предлага в три разновидности. Базовото ниво е оборудвано със здрава, издръжлива на износване текстилна тапицерия, отговаряща на нуждите на бизнеса. Средното ниво на оборудване предлага тапицерия от висококачествен, мек и издръжлив текстил, а високото ниво на оборудване разполага изцяло кожена тапицерия.
Новият Hilux може да се похвали с водещ в класа набор от ниши за практично съхранение на вещи. Двойната жабка разполага със заключващ механизъм на долната част, а горната е свързана с климатичната система и предлага достатъчно пространство за охлаждане на две бутилки по 500 мл.
Товарен отсек – По-голям, по-здрав и по-практичен
Товарният отсек на новия Hilux е разширен, подсилен и по-практичен. Максималната широчина на товари е увеличена от 1,544 мм до 1,645 мм – водеща в класа стойност. Задната врата е окачена на подсилени панти, а скобите от високоякостна стомана са добавени за допълнително подсигуряване в отворена позиция
Основата на товарния отсек и подсилена, за да бъдат намалени деформациите и нараняванията по него при товарене и разтоварване. Оребреният под е с нов дизайн и разполага с усилващи напречни греди. Челният панел е значително подсилен, а формата на двата калника и сервизният отвор са оптимизирани за по-голям капацитет товари.
Hilux предлага богата гама аксесоари за товарното пространство, включително хардтоп, ролкови алуминиеви и твърди покривала с или без метални ролбари.
Изцяло нов 2,4-литров D-4D двигател
Въпреки намаленият със 100 куб.см работен обем в сравнение с предшественика, новоразработеният от Toyota 2.4-литров D-4D дизелов двигател съчетава значително подобрени характеристики на въртящия момент в ниски и средни обороти и водещ в класа разход на гориво. 4-цилиндровият DOHC двигател с 16 клапана е оборудван турбина с променлива геометрия и интеркулер. Обемът от 2,393 см3 генерира 110 кВ при 3400 об/мин. и максимален въртящ момент от 400 Нм в диапазона 1600 – 2000 об/мин.
Версиите със задвижване на задния мост (2WD) са куплирани с усъвършенствана 6-степенна механична трансмисия, а тези със задвижване на четирите колела (4WD) предлагат избор от 6-степенна механична или изцяло нова 6-степенна Super ECT автоматична трансмисия.
Новият Hilux ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.8 сек (6А/Т) или 13,2 сек (6МТ). 2х4 версиите достигат максимална скорост от 175 км/ч, а 4х4 са ограничени на 170 км/ч.
Горивната ефективност е увеличена с цели 9% спрямо предходния, по-голям двигател. 2.4-литровия D-4D харчи 6.4 литра / 100 км в смесен цикъл и отделя 169 г / км CO2 емисии. В комбинация с намаленото време за сервизиране, изключителна горивна ефективност и намалени разходи за поддръжка, новото задвижване предлага най-ниските разходи за притежание в класа.
Подобрена 6-степенна механична трансмисия
Предавателните числа на 6-степенната механична трансмисия са оптимизирани и осигуряват 10% по-ниска първа предавка и 23% по-висока шеста предавка в сравнение с предшестващата 5-степенната скоростна кутия, подобрявайки едновременно въртящия момент в ниски обороти и икономията на гориво при висока скорост. За максимална издръжливост и надеждност, задължителна за всеки офроуд автомобил, дизайна на зъбните колела и броя зъби са оптимизирани за максимална здравина.
Усилена 6-степенна Super-intelligent Electronically Controlled (Super ECT) автоматична трансмисия
6-степенната Super ECT автоматична трансмисия на Hilux разполага с няколко нови системи за управление, които спомагат за оптимизиран разход на гориво и динамика на управление.
Системата за Ефективно управление на предавките при висока скорост определя възможността за преминаване към по-висока предавка в реално време. Например, взимайки предвид товара и позицията на педала на газта, системата пресмята дали да премине на 6-та предавка или да остане на 5-та, за да поддържа оптимален баланс между мощност и горивна ефективност. В допълнение към нея, системата за понижаване на предавки при намаляване на скоростта значително намалява разхода на гориво.
Усъвършенствано задвижване с висок въртящ момент
Задвижването на Hilux е развито така, че да предава високия въртящ момент по оптимален начин. Диаметърът на вала в раздатъчната кутия е увеличен и са разработени изцяло нови диференциали, които да издържат на по-високите напрежения. Карданът на Hilux е с променен дизайн, който позволява предаването на високия въртящ момент и достигане на по-висока максимална скорост.
Бутон за превключване на режим на шофиране
Новият Hilux е оборудван с бутон за превключване между различни режими на шофиране – ECO и POWER. Режим ECO намалява общата мощност при подаване на газ, мощността на отоплителната и охладителна система, за да подобри разхода на гориво, а режим POWER променя чувствителността на педала на газта към по-чувствителен, което осигурява по-добра динамика при управлението на автомобила.
Динамика на управление & офроуд способности
По-здраво и по-издръжливо шаси и купе
Новият Hilux е оборудван с изцяло нова носеща рама, която разполага с 20% по-висока устойчивост на усукване в сравнение с предходното поколение. Проектирана е да предостави комбинация от подобрено управление, комфорт на возене, шум и вибрации в купето, както и максимална безопасност при евентиални инциденти, благодарение на изключителна якост дори в най-суровите условия.
Дебелината на надлъжните и напречни греди е увеличена с 30 мм. Допълнително внимание е обърнато на архитектурата на късите, напречни връзки.
Промяна в дизайна и увеличение на дебелината на всички точки и компоненти от системата на окачване значително увеличава устойчивостта на цялата конструкция и система за теглене. Директните ползи от тези подобрения са значителното увеличение за товарния капацитет на всяка ос, както и увеличен капацитет на теглене – 3.5 тона за Single Cab и Extra Cab и 3.2 тона за версията Double Cab.
Деформацията на носещата рама при евентуален инцидент е сведена до минимум, което осигурява най-високата безопасност за пасажери в класа. Над три пъти е увеличена устойчивостта на деформация на предпазните панели под купето. Покритата площ също е нарастнала в сравнение с предходното поколение, като в предпазната зона вече влизат и кормилната уредба и пробката на картера.
И накрая, новият Hilux разполага с първокачествено антикорозионно покритие, осигуряващо дългогодишно предпазване на шаси и купе дори при употреба в най-суровите работни условия. Ширината на надлъжните и напречните греди на носещата рама е увеличена с 30 мм, което осигурява до 20-годишна защита от корозия.
Усъвършенствано окачване, подобрено кормилно управление и нови All-terrain гуми
Здравото, издръжливо листово задно окачване с двойни амортисьори на новият Hilux е изцяло ревизирано, за да комбинира необходимия дълъг ход на колелата, който се очаква от корава офроуд машина с подобен на SUV комфорт и стабилност при управление.
Дължината на листовите ресьори е увеличена със 100 мм до 1,400 мм, което води до по-добро поглъщане на вибрациите, а точките на окачване са изнесени пред пружината. Преместването им със 100 мм напред и 25 мм по-ниско допринася за подобрена стабилност на управление.
Точките на окачване на амортисьорите са променени, като тази на задния амортисьор е преместена напред, което изравнява натоварването между двата амортисьора и значително подобрява стабилността при движение направо.
Тези настройки на задното окачване са довели до значително увеличаване на хода на задните колела – до 20% повече спрямо предходното поколение. Директните предимства са още по-големи офроуд възможности при преминаване през каменисти или силно неравни терени.
Кормилната колона е с ревизиран дизайн, който намалява предаването на вибрации от пътя към волана, а усилването е получило прецизна настройка. Предавателното съотношение на рейката и силата на хидравлично усилване са променени за по-добра обратна връзка и по-лек волан при ниска скорост.
Новите 17-инчови All-terrain гуми са идеално допълнение към прецизните настройки на кормилното управление и окачване, като придават допълнителен комфорт на пътя и отлично сцепление извън него. Модификациите на Hilux, оборудвани с 18- инчови колела, ще разполагат с гуми за асфалт, които генерират ниско съпротивление, съответно комфортно и безшумно придвижване.
Превключваема система за задвижване на четирите колела, бързи и бавни предавки
В полза на изключителните офроуд възможности, новият Hilux е оборудван със система за превключване между 4х2 и 4х4 режими, демултипликатор за превключване между бързи и бавни предавки, както и преден и заключващ се заден диференциали с ограничено приплъзване.
Изцяло новият заден диференциал с ограничено приплъзване е с усилена структура поради увеличения въртящ момент.
За подобряване на ефективността и надеждността, електромагнитният механизъм за заключване на диференциала вече разполага с вграден селеноиден актуатор.
Посредством нов, разположен в централната конзола превключвател, новата система за Автоматично изключване на предния диференциал освобождава предните колела от задвижването, което подобрява комфорта, управлението и разхода на гориво.
За по-голямо удобство превключването от 4х4 към 4х2 задвижване и обратно може да се случва при скорост под 50 км/ч.
Предният диференциал вече разполага с датчик за температура на маслото, който предотвратява риска от прегряване при шофиране в режим 4х4. Ако температурата на маслото е прекалено висока, системата предупреждава водача да премине към режим на задвижване на задния мост. Ако това не се случи в рамките на 30 секунди, скоростта на автомобила автоматично се ограничава до 120 км/ч.
Нови системи за управление на спирачния механизъм и подобрени офроуд възможности
В допълнение към доказаната система за задвижване на четирите колела с бързи и бавни предавки, са добавени и серия от нови асистиращи системи на спирачния механизъм, което повишава офроуд способностите на Hilux до тези на Land Cruiser.
Системата за активен контрол на сцеплението (A-TRC) използва комбинация от спирачна система и двигателна спирачка, за да разпределя въртящия момент между всички четири колела, осигурявайки дори по-добро сцепление от това, предлагано от диференциала с ограничено приплъзване.
При загуба на сцепление при едно или повече задвижващи колела, системата автоматично ги блокира и преразпределя въртящ момент към онези, които имат сцепление. Това подобрява офроуд характеристиките на Hilux по хлъзгав или каменист терен.
Системата за подпомагане при спускане по наклон (DAC) работи при движение напред и назад, и подпомага шофьора да регулира скоростта на автомобила при спускане по стръмни, хлъзгави или каменисти склонове. В случаите, в които двигателната спирачка не е достатъчна да забави движението на автомобила, системата автоматично задейства спирачната система на всяко колело поотделно без необходимостта от намеса на водача.
Системата за подпомагане на потеглянето по наклон (HAC) предотвратява нежеланото движение назад при потегляне от стръмен склон в момента, в който водачът отпусне педала на спирачката. Системата временно поддържа спирачно усилие на всички четири колела до 2 секунди след отпускане на педала спирачката, което задържа автомобила статичен и осигурява плавно потегляне.
Изключителен капацитет на теглене
Комбинацията от значително повишеният въртящ момент в ниски и средни обороти на новият 2.4-литров D-4D дизелов двигател на Toyota с новата, значително усилена носеща рама позволява на Hilux да тегли полезен товар до 3.5 тона.
За да осигури надеждно представяне при постоянните високи натоварвания, които този значителен капацитет на теглене може да доведе, Hilux разполага с няколко системи за охлаждане на трансмисията.
Всички модификации на Hilux разполагат с нов радиатор. Освен по-голямото количество ребра и съответно капацитет за разсейване на топлина, формата на ламелите и дебита на охлаждащата течност са значително подобрени. Резултатът е 10.4% по-добро разсейване на топлината в сравнение с предходното поколение.
Интеркулерът е разположен пред радиатора, за да се подобри неговата ефективност, а всички модификации с автоматична трансмисия разполагат с олекотен алуминиев радиатор за охлаждане на маслото в скоростната кутия, подобрявайки разсейването на топлина с цели 18.6%.
Безопасност
Високоякостни, ударопоглъщащи шаси и купе
Новата, усилена носеща рама на Hilux предлага подобрена устойчивост на деформации, а ударопоглъщащите характеристики са увеличени с 15% в сравнение с предшественика му. Рискът от травми при евентуален сблъсък с пешеходци също е сведен до минимум с използването на ударопоглъщащи предна броня, преден капак и калници, поемайки силата на удара от главата и краката.
Комбинацията от камера и милиметров-вълнов радар на Toyota Safety Sense спомагат за максимално ясно разпознаване на пътната обстановка пред Hilux. Те се използват от системите Pre-Crash Safety (PCS) с функция за разпознаване на пешеходци, Предупреждение при напускане на пътна лента (LDA) и Асистент за разпознаване на пътни знаци (RSA).
В скоростния диапазон между 10 и 170 км/ч, PCS разпознава движещите се отпред автомобили и намалява риска от сблъсък с тях. Ако съществува вероятност от инцидент, системата предупреждава водача чрез аудио и визуални сигнали и добавя допълнително спирачно усилие, ако водачът предприеме спиране. Ако системата прецени, че водачът не реагира навреме, тя автоматично прилага спирачно усилие, намалявайки скоростта с 40 км/ч или дори до пълен покой, за да предотврати или намали последствията от евентуален сблъсък.
Системата може да разпознае и потенциален сблъсък с пешеходци, като в диапазона от 10 до 80 км/ч може да намали скоростта с около 30 км/ч.
Системата за предупреждение при напускане на пътна лента следи маркировката на лентите и спомага за предотвратяване на инциденти, възникнали при навлизане в насрещна лента. Ако автомобилът започне да се отклонява от лентата без включен мигач, LDA сигнализира водача с аудио и визуален сигнал, както и с единична корекция във волана.
Асистентът за разпознаване на пътни знаци изобразява текущото ограничение на скоростта, както и ограничения за изпреварване на мултиинформационния дисплей.