Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Hilux: Нищо не може да го спре

30.09.2014 19:50
Туит
Toyota Hilux: Нищо не може да го спре

Луксът на компактния SUV модел може и да е привлекателен, но предложението на Toyota с нейния Hilux може също да бъде изкушаващо. Дупки ли – не трябва въобще да ви вълнуват. Hilux може неща които не биха ви минали и през ум, но предлага и много удобство.

Hilux излъчва рудиментарна здравина и предлага салон на автомобил от среден клас. И всичко това на уникално изгодна цена. При това през последните години маркетинговите специалисти в отдела за пикапи на Toyota можеха да си вземат неплатен отпуск. Бе достатъчно, човек да гледа кадри с различни бунтовници, придвижващите се с прегърбили се под товара на артилерийските установки пикапи Hilux, за да забележи тези автомобили. Въпреки очевидното претоварване и ужасните условия на експлоатация, достъпните „бойни” машини стоически продължаваха да се движат, доказвайки по безспорен начин своята уникална надеждност. Всъщност още през 1984 година в конфликта между Чад и Либия, пикапите Toyota често превозват войници и въоръжение, а списание Тайм кръщава бойните действия The Great Toyota War.

В това отношение актуалният Hilux по нищо не се отличава от своите предшественици, но към надеждността се добавил и значително повече комфорт. Японският модел е олицетворение на високото качество, а усещането при шофиране е за някаква свръхестествена надеждност. Същевременно с това двойната кабина на изпитвания модел е ергономична, използваните материали са с високо качество и по отношение на лукса целият този комплекс по никакъв начин не отстъпва на добре оборудваните варианти на Avensis да речем. Единствено процесът на стартиране не се вписва в общото чувство за добра шумоизолация и е съпроводен с някакъв мощен тътен извиращ изпод краката на водача. Може би това се дължи на факта че тестовият модел е оборудван с пакет за зимна употреба включващ освен двата мощни акумулатора и усилен стартер. Към тях се добавят система за допълнително електрическо отопление на купето и друга система за по-бързо загряване на охладителната течност включваща контур със силиконово масло, което от триенето с въртящ се ротор се нагрява и сгъстява. Всичко това определено има своята значимост при експлоатация в климатични условия с преобладаващо ниски температури, които също са съществен компонент от длъжностната характеристика на Hilux. С просвета си 21,2 см (22,7 см във версия със 17 цолови колела) Hilux не се плаши от неравностите по пътя или пълната липса на такъв. Класическата архитектура с носеща рама и задвижване на четирите колела с междуосев и заден диференциал с блокировка, автоматичен преден диференциал, понижаващи предавки и твърд заден мост са предпоставка за сериозни умения при движение в пресечен терен. Когато приоритетът е превоз на по-голям товар без необходимост от офроуд качества на разположение е и версия с единична кабина и задвижване само на задния мост.

На практика, версията с двойна кабина, спокойно може да бъде алтернатива на голям петместен SUV модел, като същевременно с това предлага далеч по-универсални качества на по-достъпна цена. Разбира се, водачът трябва да се съобразява с внушителната дължина от 5,26 метра и междуосието от 3085 мм, които определено създават трудности при маневрирането из градските улици, а пътниците ще трябва да се примирят с малко по-твърдото возене при липса на товар, дължащо се на задното окачване с листови ресори. Подобна настройка характерна за камионите създава особено усещане при динамично шофиране на Hilux без товар в платформата – стегнатото окачване намаляващо накланянето в завой е съчетано с висок център на тежестта, комбинация която води до специфично усещане зад волана.

Трилитровият дизелов двигател с впръскване на гориво common rail от своя страна е един от най-големите четирицилиндрови автомобилни агрегати, но пък импонира на целия комплекс от качества и създава същото чувство за надеждност. Мощността му от 171 к.с. се постига при едва 3600 об./мин, а въртящият момент от 343 Нм, успява да ускори двутонния гигант за 12,0 сек до 100 км/ч. Товароносимостта е около 750 кг в зависимост от версията.

 

Текст: Георги Колев                               

 

 

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

 

Каросерия

 

Петместен пикап с четири врати, дължина x широчина x височина 5260 x 1835 x 1860 мм, междуосие 3085 мм, товарна платформа Д х Ш 1545 х 1515 мм, собствено тегло 2055 - 2115 кг, макс. допустимо тегло 2730 кг, прикачен товар със/без спирачки 2500/750 кг, резервоар 80 л.

Ходова част

Независимо окачване отпред с двойни напречни носачи, винтови пружини и амортисьори, отзад твърд мост с листови ресори и телескопични амортисьори. Вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, барабанни отзад, АBS, гуми 205R16C.

Силово предаване

Двойно предаване с ръчно включване и демултипликатор, 5-степенна механична трансмисия.

Двигател

Четирицилиндров редови дизелов мотор с четири клапана на цилиндър, работен обем 2982 см3, диам. на цилиндъра х ход на буталото 96 × 103 мм, мощност 126 кВт (171 к.с.) при 3600 об./мин, максимален въртящ момент 343 Нм при 1400-3200 об./мин.

 

 

Динамични характеристики

0 – 100 км/ч                                                                            12 сек

Макс. скорост                                                                        175 км/ч

Среден разход (ECE)                  дизел                            7,6 л/100 км

Базова цена                                                                         

Toyota Hilux         62 910 лв.

Коментари
comments powered by Disqus