Toyota ще запази капацитета на хибридната си система на 6 мегаджаула, но ще привлече към екипа си бившия пилот от Формула 1 Камуи Кобаяши.
Задвижващата система на шампионския TS040 няма да претърпи съществени изменения за разлика от тази на Audi, която преминава от два към четири мегаджаула. Въпреки това японците очакват по-добра производителност, тъй като суперкондензаторите са ревизирани.
Окачването е модифицирано, за да се подобри износването на гумите. Аеродинамичният пакет също е претърпял серия от промени, като още в началото на сезона TS040 ще разполага с две версии - с високи нива на притискане за състезанията от WEC и с ниски - за "24-те часа на Льо Ман". Екипът на TMG е намалил и теглото на автомобила, за да има по-голяма свобода при работата с баласта.
Като цяло пилотската линия на Toyota остава непроменена спрямо втората половина на миналия сезон, но ще има рокади вътре в екипажите. Майк Конуей отново е предпочетен за сметка на Нико Лапиер, като негови партньори през този сезон ще бъдат Алекс Вурц и Стефан Саразен. Шампионите Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми ще споделят автомобила си с Казуки Накаджима, който миналата година бе в кокпита с Вурц и Саразен.
Към екипа на Toyota ще се присъедини бившият пилот от Формула 1 Камуи Кобаяши, но като тестови състезател. Японецът ще комбинира ангажиментите си към маратонската програма с пълен сезон в Super Formula шампионата.
Другата любопитна новина, свързана с кампанията на Toyota в WEC, е, че японците ще продължат програмата си минимум до 2017 г., въпреки че тогава би трябвало да влязат във WRC със заводски тим.