Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota отчете спад в печалбите за пръв път от 7 години

08.05.2008 11:05
Туит
Toyota отчете спад в печалбите за пръв път от 7 години

Стагнацията на американския пазар и поскъпналите суровини накараха японците да коригират прогнозите си за 2008.

Toyota Motor, най-големият производител на автомобили в света, отчете 28 на сто спад в нетната си печалба за първото тримесечие на 2008 спрямо същия период на миналата година. Положителният финансов резултат на компанията за януари-март е 316.8 млрд. йени (3 млрд. долара) - значително под прогнозираните 342 млрд. йени. Този спад се обяснява най-вече с поскъпването на йената, стагнацията на американския автомобилен пазар и повишените цени на суровините. Японската компания не бе отчитала влошаване на резултатите от цели седем години.

Данните за първите три месеца на 2008 показват продължаваща експанзия в Китай, Русия и Близкия изток - пазари, чрез които Toyota се надява да навакса за забавянето на продажбите в САЩ, Западна Европа и Япония. Но това не е достатъчно, за да компенсира поскъпналите суровини и обезценката на долара спрямо йената (над 10 на сто за последната година). Със сигурност тези фактори ще намалят значително и очакваната годишна печалба на компанията.

Според актуализираните миналата седмица прогнози на Toyota оперативната печалба за 2008 ще бъде в рамките на 1.6 трилиона йени (15.3 млрд. долара) - спад от почти 30 на сто спрямо предната година.

Обявяването на резултатите за тримесечието доведе до 7.6-процентов срив в цените на акциите на Toyota на токийската борса. Независимо от това пазарната капитализация на компанията си остава най-високата в автомобилния сектор - 180 млрд. долара, или почти колкото тези на Volkswagen и Daimler AG, взети заедно. 

Коментари
comments powered by Disqus