Toyota се връща в рали спорта със заводски подготвен автомобил, но в базовата R1A категория. TMG Yaris R1A ще дебютира на предстоящото рали „Германия” като „нула”.
Toyota Motorsport GmbH е проектирала автомобила спрямо изискванията за новата R1A категория (до 1400 куб. см), която цели максимално ограничаване на бюджета за прохождащите състезатели. Ето защо промените по техниката са минимални – нова изпускателна система, по-късо главно предаване, регулируемо окачване и съответните системи за безопасност, но пък и цената е повече от впечатляваща – 22 500 евро за базовия автомобил плюс състезателния кит.
Новият Yaris R1A, който трябва да получи хомологация до края на годината, ще бъде първият представител в R1A категорията. Преди това обаче ще се появи като „нула” на рали „Германия” (24 – 26 август), като неин пилот ще бъде Изолде Холдерайд.
„Страхотно е, че TMG се връща в рали спорта, една дисциплина, в която сме имали огромни успехи”, коментира Йошиаки Киношита, президент на спортното подразделение на Toyota.
“TMG Yaris R1A е напълно различен проект спрямо участието ни във WRC преди. Това е евтин, но и много вълнуващ автомобил, който прави рали спорта достъпен за страшно много участници. Вече имаме запитвания, така че сме сигурни, че ще има голям интерес към новата Toyota. Надявам се, че това ще бъде само началото на една цяла рали династия.”
Ако се съди по последното изречение на Киношита, то TMG ще развива Yaris и в останалите категории. На този етап обаче информацията, че Toyota планира завръщане във WRC, остава само в сферата на предположенията.