Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota оттегля 1.8 млн. автомобила и в Европа

01.02.2010 12:11 4
4
2571867925
Туит

Дефектният педал на газта е бил монтиран и в моделите Aygo, Auris, Corolla и Avensis.

Бедствието с дефектните педали на Toyota вече се разпростира и към Европа. Въпреки първоначалните твърдения, че проблемът засяга предимно северноамериканския пазар, на 29 януари компанията обяви, че ще изтегли за ремонт и близо 1.8 милиона автомобила на Стария континент. Дефектът в педала на газта, който при определени обстоятелства потъва и предизвиква рязко ускорение, само за две седмици срина не само репутацията, но и цената на акциите на японската компания.

Базираното в Брюксел европейско поделение на Toyota обяви, че ще изтегли осем от предлаганите на континента модели, включително и бестселърите Aygo, Auris, Corolla и Avensis. Процесът започва от 1 февруари и трябва да приключи през януари идната година. "Осъзнаваме, че сегашната ситуация предизвиква тревога, и дълбоко съжаляваме за това", заяви изпълнителният директор на европейското поделение Тадаши Арашима.

От Toyota уточняват, че в Европа са регистрирали съвсем "ограничен" брой инциденти и за нито един от тях няма доказателства, че е свързан с дефекта в педала. В САЩ той се смята отговорен за поне 16 фатални катастрофи и Конгресът вече започна разследване срещу японската компания.

Говорител на Toyota потвърди, че инженерите на концерна вече са разработили метод за отстраняване на проблема и вече дават нужните указания на фирмените дилъри и сервизи. Само до момента чистите финансови щети от дефекта надхвърлят 890 млн. щ. долара, смята Тацуо Йошида, анализатор в UBS. В дълогсрочен план те могат да достигнат десетки милиарди, ако се калкулират уронената репутация и влошената пазарна капитализация. Според мнозина това е най-тежката криза в 73-годишната история на компанията.

Проблемните модели на Toyota в Европа

  • AYGO (Февруари 2005 – Август 2009)
  • iQ (Ноември 2008 – Ноември 2009)
  • Yaris (Ноември 2005 – Септември 2009)
  • Auris (Октомври 2006 – 5 Януари 2010)
  • Corolla (Октомври 2006 – Декември 2009)
  • Verso (Февруари 2009 – 5 Януари 2010)
  • Avensis (Ноември 2008 – Декември 2009)
  • RAV4 (Ноември 2005 – Ноември 2009)
Коментари

editor
В официалното съобщение на Тойота Балканс няма посочен проблемен модел, който да е произведен преди февруари 2005 г.

Ренета Стойкова
Проблемни ли са,моделите на Тойота Ярис Версо от 2001 до 2004 г.? С уважение и очакване за компетентен отговор!!!

Коко
В сайта на Тойота Балканс са препечатали официалното съобщение на Тойота Европа: "Въпреки, че описаният по-горе проблем е рядък, Тойота съветва клиентите, които имат съмнения, да се свържат с Отдел Обслужване на Клиенти на Тойота за съдействие, преди инструкциите за специализираната сервизна кампания".

Илия
Това значи по всяка вероятност, че подобна акция трябва да има и в България. Моят Auris е 2007. Не че съм имал някакви такива проблеми, но...

comments powered by Disqus