Toyota представи серийната версия на електрическият RAV4. Силовият тракт е производство на Tesla и гарантира автономен пробег от приблизително 160 км.
RAV4 EV разполага с динамиката на стандартния модел, въпреки че новият силов тракт, заимстван от Tesla, добавя 100 кг към общото тегло (в случая на версията с V6 мотора). Той е комбиниран с литий-метал оксидна батерия, която гарантира 100 мили автономен пробег (приблизително 160 км) и може да бъде напълно заредена от стандартната електрическа мрежа за 6 часа. Батерията има гаранция от 8 години или 160 000 км, обещават от Toyota.
RAV4 EV, който ще се предлага само с предно предаване, разполага с два режима на работа. Когато водачът избере Sport, ускорението от 0 до 60 мили в час отнема 7 секунди при максимална скорост от 160 км/ч благодарение на пълната мощност на електромотора (115 кВт). При стандартния режим Normal обаче съответните стойности са 8,6 секунди и 137 км/ч.
Електрическият силов тракт налага някои промени по окачването, корекция на разположението на други компоненти с цел оптимизация на разпределението на теглото, както и инсталирането на нова кормилна уредба. Сериозно внимание е отделено и на аеродинамичния пакет, благодарение на което коефициентът на челно съпротивление е сведен до 0.30 Cd. Салонът също е претърпял козметични промени, но вътрешното пространство остава константа спрямо стандартния модел независимо от интегрирането на допълнителната батерия.
От Toyota планират да произведат приблизително 2600 бройки в рамките на следващите три години. Доставките ще започнат още в края на това лято, като първоначално те ще са предназначени само за пазара в Калифорния. Базовата цена е 49 800 долара.