Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota RAV4 Hybrid 2015: Вече има и електромотор

18.09.2015 10:38
Туит

Хибридната задвижваща система е заимствана от Lexus NX 300h

Две новости за сполучливия кросоувър на Toyota: RAV4 е с променена физиономия и скоро ще може да се поръча с хибридно задвижване. Задвижващата система е заимствана от Lexus NX 300h.

Електричеството малко по-късно: в действителност те наистина са предвиждали да пуснат хибридно задвижване при стартиране на четвъртото поколение модел RAV4 през 2012. Все пак, в крайна сметка Toyota удържа на думата си, като междувременно всяка серия модели да бъде оборудвана с комбинирана система за задвижване. Разбира се, японците изчакаха фейслифта и представиха на IAA във Франкфурт за първи път в Европа и двете: нова концепция за задвижване и нова визия. Но за съжаление, това е краят на дизеловите автомобили със задвижване на всички колела.

Фейслифтът на Toyota RAV4 е страшен 

Фейслифтът на новия Toyota RAV4, който е определен за модел на 2016, може буквално да бъде охарактеризиран така: лицето на RAV4 е изцяло преобразено. Вместо досегашния доста паднал "нос" с големи прозрачни стъклени фарове, сега на височината на фаровете има голяма напречна подпора, при което светлините на новия RAV4 като цяло са по-малки и ясно контурирани. Всичко това отстъпва място за внушителната радиаторна решетка, наподобяваща муцуна, която съответства на новата стратегия в дизайна на Toyota. Разбира се, само на нормалния RAV4 с Nitro - новият Toyota RAV4 Hybrid демонстрира дискретно фронтално оформление.

От аеродинамична гледна точка, площта на радиаторната решетка на новия Toyota RAV4 Hybrid изглежда по малък, вместо клетъчната структура на решетката сега е със стабилна стандартна решетка. Зад нея се помещава задвижващият агрегат, който вече познаваме от Lexus NX 300h: един 2,5-литров атмосферен бензинов мотор, подсилен от електрически мотор, милиони пъти доказана технология от модулната система в палитрата на Toyota. За да подпомогне RAV4 Hybrid при задвижване на всички колела, японците са използвали същия трик както при Lexus NX 300h или по-големия му събрат RX 450h: вместо скъпоструващото разпределение на мощността чрез механична скоростна кутия и задвижващ вал към задната ос, задната ос е получила собствен електромотор, който едновременно със задействане на спирачките служи като генератор.
Кръгло 200 к.с. мощност за Toyota RAV4 Hybrid

Сумарната мощност на задвижващата система в Toyota RAV4 Hybrid е същата като при Lexus NX 300h: оптималната операционна мощност е резултат от пълния капацитет на електрическия двигатели заедно с бензиновия агрегат до 197 к.с. Новият Toyota RAV4 ускорява от 0 до 100 км/ч в рамките на 8,7 секунди, като максималната скорост е лимитирана до 180 км/ч.

Заедно с фейслифта на RAV4, компанията Toyota е преобразила интериора, като освен многото омекотени повърхности, тя ревизира и техниката,  включително нов 7-инчов екран за мултимедийната система, нови инструменти и преработен волан. Система от 360 градусови камери  показва колата от птичи поглед. Техниката за безопасност също е модифицирана. Обновеният модел Toyota RAV4 е преоборудван с цял набор системи за подпомагане, включително автоматични дълги светлини, предупреждение за дистанция, предупреждение при напускане на лентата за движение, аварийна спирачка, дистанционно управляем темпомат. На борда има също така и стабилизатор за ремаркето, новият RAV4 Hybrid може да тегли 1,65 тона.
Само един дизел и то само със задвижване на предните колела

Едновременно с въвеждането на RAV4 Hybrid Toyota намали дизеловите предложения на компактния SUV сегмент : 2,2-литровият дизел със 151 к.с. бе изваден от програмата, неговото място зае преработена версия на двулитров дизел, чиято мощност скочи от 124 на 143 к.с.. Разбира се, двулитровият дизелов RAV4 ще се предлага както досега, изключително само като версия с предно предаване и ръчна трансмисия. С това дизел с автоматична трансмисия и дизел със задвижване на четирите колела е вече в историята на програмата RAV4.

Кога се очаква стартирането на пазара в Европа, все още не е фиксирано. Очакваме това да стане през първото тримесечие на 2016. По отношение на цените в момента също няма информация. Предвижда ли се хибридна стратегия от Toyota и при другите моделни серии (Hybrid се доближава до цените на дизела), подобно на цените на Lexus NX 300h, новият Toyota RAV4 Hybrid се очаква да струва около 34 000 евро.

Коментари
comments powered by Disqus