Toyota подготвя рали версия на спортния GT 86, която ще дебютира през 2015 година. За съжаление японците явно не планират заводско участие, тъй като TMG GT86 CS-R3 ще бъде съобразена с изискванията за R3 класа и ще се предлага на частни клиенти.
TMG GT86 CS-R3 ще използва аналогична с тази на серийния автомобил архитектура на силовия тракт - двулитров боксеров мотор и задно предаване. Те ще бъдат комбинирани с шестстепенна секвенциална трансмисия според изискванията в R3 класа.
За производството на състезателния автомобил ще отговаря спортният клон на компанията, базиран в Кьолн. Първите доставки вероятно ще започнат в края на 2014 или началото на 2015 г., тъй като японците се надяват да стартират сезон 2015 от самото му начало.
"Рали спортът е в кръвта на TMG, ето защо сме много въодушевени от възможността да разширим дейностите си в тази сфера", коментира Нико Елерт, един от ръководителите на спортната програма за частни клиенти. "GT86 CS-R3 ще бъде един от най-вълнуващите автомобили по отсечките. Задното предаване със сигурност ще осигури много забавление както за пилотите, така и за зрителите."
През 2012 г. Toyota започна работа по рали програмата си за частни клиенти, като тогава представи базовия Yaris R1A. TMG GT86 CS-R3 е още една крачка напред, което е предоставка за сериозни амбиции в посока рали спорта, но все още японците отричат слуховете за класическо заводско участие. Toyota е легендарна компания за WRC, която през 80-те и 90-те години на миналия век спечели четири титли при пилотите и три при производителите.
Mr. Rally
След като няма да се завръщат в топ ралито, за какво завръщане говорим ? След като няма заводски тим, значи няма и участие. Нещо като да наречем Ford участник във WRC- няма как да стане, защото M- Sport е частен тим, който няма нищо общо с този, който беше конструкторския на Ford. 2.0 мотори отдавна няма във WRC, а и нека не се лъжем- този BOXER няма да си го правят те, а SUBARU, същите, които им направиха GT86.