Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota TF109: Внимание към детайла

15.01.2009 13:11
Туит

Toyоta показа новия TF109 днес с нестандартна презентация в Интернет.

Напълно очаквано с оглед на драстичните промени в правилника TF109 изглежда коренно различно спрямо своя предшественик. Новите предно и задно крило, липсата на допълнителни аеродинамични елементи и сликовете формират нестандартния облик на автомобила. Впечатление прави предната част на TF109, която изглежда значително по-къса от тази на наскоро представения от Ferrari F60, като и по-ниско разположеното двукомпонентно задно крило.

Паскал Васелон, който е отговорен за развитието на шасито в екипа на Toyota, потвърди официално информацията, че първоначално TF109 няма да бъде оборудван с KERS. Развойната дейност по иновативната система продължава, но от отбора смятат, че ползите, които би донесла на този етап, са по-малки от негативите.

„Взехме решението, след като се убедихме, че по този начин ще спечелим“, коментира Васелон. „Причината да не започнем сезона с KERS, не е защото закъсняваме с програмата. Просто направихме оценка върху целия пакет. Когато използваш KERS, няма почти никаква възможност за вариации по отношение центъра на тежестта. Какъв е смисълът от краткотрайното повишаване на мощността, при положение че цялостният ефект върху автомобила е отрицателен.“

След сравнително успешния сезон 2008, в който Toyota се качи за първи път на подиума от 2006 година насам и завърши на пето място в шампионата на конструкторите, Ярно Трули очаква прогресът в отбора да продължи.

„Очаквам Toyota отново да е в челните редици“, коментира италианецът, за когото това е пети пълен сезон с японския тим. „Но мога да допълня и следното: трябва да изчакаме и да видим как ще преминат първите състезания, за да правим по-категорични прогнози. Обикновено съм уверен в това, което правя, гледам оптимистично на нещата, така е и в този случай. Имам големи очаквания, но опит знам, че това, което кажа през зимата, не се взима много под внимание в началото на сезона. Важното в слуая обаче е как ще се представим на пистата.“

„Надявам се, че ще се борим за първата победа на Toyota, това е мечтата ми. В момента конкуренцията във Формула 1 е изключително голяма, така че очаквам много оспорван сезон, с много интересни обрати. Нямам търпение да започнем.“

34-годишният италианец допълва, че корекциите в техническия правилник правят прогнозите почти невъзможни. „Промяната е наистина голяма. В такава ситуация е почти невъзможно да прогнозираш как ще се развие всеки един тим. Toyota има потенциал да се справи с новите изисквания поне толкова добре или дори по-добре от останалите отбори, така че се надявам да спечелим от новото статукво.“

Съотборникът на Трули – Тимо Глок, също е оптимист относно предстоящия сезон. „Иска ми се през тази година да използвам инерцията, която натрупах през миналата с екипа на Toyota. Това означава да продължа да печеля регулярно точки – ако е възможно, във всяко състезание, и да съм по-често на подиума. Есетствено, ще се радвам много, ако спечеля първата си победа за отбора във Формула 1. Беше страхотно, когато в първия си пълен сезон завърших втори, но сега ми се иска по-често да се качвам на стълбичката и да свикна с вкуса на шампанското.“

През 2009 година Toyota ще запази пилотската си линия непроменена. Ярно Трули остава в отбора за пети сезон като титуляр, а Тимо Глок – за втори. Камуи Кобаяши отново ще изпълнява функциите на тестови и трети пилот. Водещият спонсор Panasonic ще продължи да подкрепя базирания в Кьолн тим, като новото споразумение между двете страни е до 2012 година. За сметка на това досегашният ръководител в отдел „Двигатели“ – Лука Марморини, е напуснал отбора.

Интересен факт от презентацията на TF109 е, че по време на събитието специално подготвеният за целта сайт се срина. Интерпретациите оставяме на вас.

Коментари
comments powered by Disqus