Toyota подложиха Yaris на основно освежаване
Новото оформление на предната част на Toyota Yaris е получило характерната X-форма, която вече се превърна в запазена марка на мъника Aygo – модификациите във вътрешността обаче са не по-малко сериозни. Основната цел на японците е била да създадат по-добро усещане за качество чрез използването на по-добри материали – разумно решение предвид факта, че в това отношение Yaris определено не се числеше към отличниците в своя сегмент.
По-рафиниран интериор
Според твърденията на японската компания, Toyota Yaris е получил общо 1000 напълно наново разработени компонента. Разбира се, ние не сме ги броили един по един за да докажем дали са точно толкова, но резултатът специално в интериора е налице – пластмасите изглеждат по-добре, меките повърхности са значително повече, добавени са нови декоративни елементи, вентилационните отвори са изцяло нови, централната конзола е повдигната нагоре с 23 милиметра, скоростният лост е скъсен, мултимедийната система също е усъвършенствана.
Занапред дългият 3,95 метра Toyota Yaris ще бъде екипиран с новото поколение на мултимедийната система на марката – Touch2, която може да се похвали със значително подобрен тъчскрийн и поддържа Mirror-Link. По желание от страна на клиента системата може да бъде оборудвана също с модерна навигация и достъп до Интернет.
От Toyota са положили сериозни усилия и за намаляване на нивото на шума в купето, като са поработили доста по звукоизолацията и уплътненията.
По-прецизно кормилно управление
Значителен напредък има и по отношение на комфорта и управляемостта. По-устойчива срещу усукване каросерия, по-меки пружини, нови амортисьори и основно модифицирано задно окачване с торсионна греда осигуряват на малкия японец по-уравновесено поведение по неравни участъци. Благодарение на променената, по-директна настройка на кормилната уредба Toyota Yaris сега може да бъде значително по-прецизно дирижирана в завой. Към по-динамичния характер пасват добре и удобните предни седалки с надеждни странични опори.
Изпробваният автомобил се задвижваше от добре познатия 1,33-литров мотор с 98 конски сили в комбинация с шестстепенна механична трансмисия – моделът, който по съотношение цена-качества е може би най-изгодната версия на Yaris – ако не броим разбира се забележителния с икономичността си Hybrid. Четирицилиндровият мотор работи сравнително култивирано, има приличен среден разход около седем на сто и като динамика е напълно достатъчен за градски условия или кратки преходи.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Освен с освежена визия, обновената Toyota Yaris печели точки най-вече със значително по-качественото изпълнение на интериора. Комфортът на возене по неравни участъци също бележи сериозен напредък – от Toyota са се намесили точно в областите, където подобренията бяха най-необходими.
Текст: Божан Бошнаков