Цената на японската компания експертите оценяват на 29,5 милиарда долара
Британската компания Millward Brown публикува класация на най-скъпите компании в света. Сред шестте автомобилни марки, представени в изследването, първото място заема Toyota. През 2015 г. японската компания пас се нареждаше на лидерската позиция.
Цената на японската компания експертите оценяват на 29,5 милиарда долара. Този показател е с 2% по-висок в сравнение с миналата година. В световната класация на марките Toyota излезе напред с две позиции (от 30-то на 28-о място).
На второ място сред автомобилните марки е BMW. Цената на баварския бранд се оценява на 26,837 милиарда долара (+ 2%). През 2015 г. BMW заемаше 34-то място в общата класация, а сега е на 33-то. Трети е Mercedes-Benz (22,708 милиарда щатски долара.). Немската компания подобрява оценката с четири пункта и в крайното подреждане е на 39-о място.
Четвърта е Honda, оценена на 13,195 милиарда долара (-1%). В генералното класиране японската марка заема 74-то място (+4 пункта). Петото място сред автомобилните марки е отредено на Ford, който се нарежда на 75-о място. Неговата цена според експертите на Millward Brown е определена на 13,084 милиарда долара.
Най-скъпите марки в света според анализаторите са Google (229,198 милиарда долара), Apple (228,460 млрд. долара ) и Microsoft (121 824 милиарда долара).