Символът на комунистическия режим и Източна Европа за последните 50 години възкръсна на автомобилния салон във Франкфурт като електромобил.
Последният Trabant напусна фабриката в Цвикау през 1991 г., но неговият дух продължава да витае в автомобилните среди и до днес. Преди повече от година баварският производител на миниатюрни модели Herpa, който придоби правата върху името, показа макет на New Trabi в мащаб 1:10. На автомобилния салон във Франкфурт обаче компанията представи пълноразмерен прототип и то с електрическо задвижване.
Партньор на Herpa по проекта отново е саксонската компания IndiKar, която се занимава с производството на автомобилни прототипи и изпълнение на специални поръчки. За силовото предаване на електрическия модел, оборудван със соларен панел на покрива, помага берлинската IAV Automotive Engineering.
В официалния пресрилийз Herpa представя историята на Trabant, а не техническите характеристики на nT (new Trabi), но се предполага, че автомобилът няма да надхвърля 1000 килограма и ще има автономен пробег от 160 километра. Максималната скорост ще бъде ограничена на 130 км/ч.
editor
Забележката за кирилицата е коректна. А сега относно Trabant nT. За съжаление официалният пресрилийз е твърде лаконичен. Когато нашият колега, който в момента е във Франкфурт, се върне в България, можем да измислим нещо. Но не забравяй, че става дума за прототип и нищо повече. Едва ли някога ще видим ново траби :-(
до Мартин
Уважаеми Мартине или какъвто си там. Това Траби не е в сериино производтво как учакваш да има тест с него. Това да не е концерт по желание. И моля те пиши на Кирилица ако можеш :)!!!! като виждам и с латиница едвам се справяш...
Мартин
Uvajaema redakciq!Mnogo vi molq da publicuvate reportaj za noviq Trabant nT a i bih iskal da vidq i test s tova Trabi mislq 4e avtomobilat si zaslujava da se pro4ete ne6to pove4e za nego!