Гамата от двигатели се очаква да бъде ориентирана към актуалните предложения
Сегашният Hyundai i30 дебютира през 2012, като през 2015 беше леко обновен, а през 2017 корейците ще пуснат третото поколение на компактния модел. Прототипът на i30 вече е в обективите.
Уловеният прототип все още е силно замаскиран, но под камуфлажа се разпознава визия в стил на току-що ревизирания i40. Радиаторната решетка е по-малка, като е запазила своята шестоъгълна форма. Фаровете са плоски. LED мигачите са перпендикулярни в страничните въздухозаборници, гнездата на фаровете за мъгла са слезли по-долу.
Малко по-високата линия на покрива предоставя на пътниците отзад повече въздух и пространство над главите.
Гамата от двигатели на новия i30 се очаква да бъде ориентирана към актуалните предложения. Спектърът на мощността варира от 100 к.с. на 1,4-литровия бензинов двигател до 186 к.с. на 1,6-литровия турбо бензинов. При дизеловите 1,6-литровият мотор би трябвало да бъде с две нива на мощност. Изцяло нов в програма е горещата i30 N версия, която ще намери приложение в по-мощните компактни спортисти, под капака на които тупти сърцето на мощния с 250 конски сили двулитров четирицилиндров турбо бензинов двигател.
Дизайнът на интериора на Hyundai i30 е подчинен на представения вече в края на 2015 в САЩ Elantra Pate, където броят на обслужващите елементи е силно редуциран и много от функциите са експонирани на сензорния екран.