Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Три стратегии: С Bosch интернет влиза в автомобила

17.07.2014 09:46
Туит

Компанията свързва превозните средства в комуникационна мрежа и прави революция в транспорта

Преди 20 години интернет осъществи революция в компютърния свят. През следващите няколко години това ще се случи и при автомобилите. Бош вече превръща автомобила в активен участник в глобалната мрежа. Очарованието на дигиталния свят ще бъде пренесено на пътя и това ще донесе много предимства за шофьорите – ще се увеличат комфортът, сигурността и ефективността при пътуване. „Автомобилът, свързан в комуникационна мрежа, винаги ще бъде по-добрият автомобил“, твърди Волф-Хенинг Шайдер, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH и говорител на направление “Автомобилни технологии”.
Стратегическите цели на Бош са свързването на возилата с интернет и създаването на асистиращи функции с добавена стойност, превръщането на интернет в интуитивно изживяване на борда на автомобила и свързването на автомобилите в една мрежа с пътната инфраструктура.
„Свързването в такава комуникационна мрежа е нещо много повече от сърфиране по време на пътуване”, убеден е Шайдер. Бош работи интензивно по всички необходими технологии и първите решения вече се произвеждат серийно. Например т. нар. “разширена реалност” („augmented reality” – AR) ще свърже виртуалния с реалния свят на борда на автомобила. Предното стъкло ще се превърне в централен дисплей, представящ цялата информация за автомобила и обкръжението му в зрителното поле на водача.

Стратегическа цел 1: Интернет влиза в автомобила

Свързването в комуникационна мрежа е на път да се превърне в мегатренд в автомобилната индустрия, тъй като дигитализацията променя живота на все повече хора. Автомобилът също ще се превърне във важен елемент от цифровата вселена. Ето защо инженерите от Бош работят по интуитивни и интелигентни решения в тази посока. Сред тях е MySpin – система, която перфектно интегрира iPhone и смартфоните с Android в автомобила. Екранът на мобилното устойство се „пренася” на централния дисплей на автомобила. По този начин приложенията се използват много по-лесно, сигурно и удобно.

Бош свързва автомобила с интернет и без мобилен телефон. Модерните навигационни системи с лекота откриват например ресторантите и кафенетата в близост до всяка дестинация. Със сервизните услуги на Бош шофьорите на електромобили ще си спестят усилията да търсят най-близката зареждаща станция, тъй като навигацията ще ги отведе направо там. Ще можете и да си резервирате най-близкото място за паркиране и да го намерите бързо.
 
Бош свързва дори задвижването на автомобила с интернет. eHorizon – „Електронният хоризонт” от Бош полага основата, като обединява десетилетния опит в изграждането на задвижващи системи с иновативното софтуерно програмиране. „Сливаме света на мехатрониката и дигиталния свят”, твърди Волф-Хенинг Шайдер. Бош предлага „електронния хоризонт” за товарни автомобили още от 2012 г. Системата улеснява и съкращава пътуването като намалява ненужните ускорения и забавяния. Навигационният софтуер разпознава например, че след два километра спускане следва населено място и сигнализира на автомобила да премине тази отсечка в икономичен режим или да зареди акумулатора. Така водачите могат да спестят до 15% гориво. В бъдеще данните от навигацията ще се допълват с актуална информация за пътния трафик от интернет, така че автомобилите ще могат своевременно да намалят скоростта преди задръстване.

Стратегическа цел 2: Автомобилът влиза в интернет

Трафикът на данни в автомобила няма да е еднопосочен. Превозните средства не само ще ползват информация от интернет, но и ще подават данни към обкръжението си – така Бош превръща автомобилите в част от интернет. “При свързването на колата с облака най-важното условие е защитата на данните. Ползата трябва да надхвърля многократно потенциалните рискове”, сподели Шайдер. За тази цел дъщерното дружество на Бош escrypt разработва специални решения за сигурността на автомобила от типа на автономното криптиране.

Самите автомобили на бъдещето ще бъдат „сензори”, които ще събират информация за обкръжението си и ще я обменят помежду си или със сървър. Така наречените Floating Car Data – данни за движещия се автомобил, са необходими за получаването на високо динамични карти и подобряване на пътната безопасност. Например шофьорът вижда пред себе си само един завой, но навигацията вече знае, че след него има заледен участък или че ще попадне в опашката на задръстването. Така може да се избегне струпването на автомобили на мястото на пътно-транспортно произшествие, както и рязкото набиване на спирачки при достигане на колона от спрели коли. Системата може да предупреди водача или сама да започне автоматично спиране. “Комуникационната мрежа е основен елемент на автоматизираното шофиране и обратното”, твърди Шайдер.

Вече са създадени първите приложения, с които превозните средства комуникират с външния свят. Сред тях е eCall, който през 2015 г. ще стане задължителен за Европейския съюз. При произшествие автомобилът автоматично се обажда на телефона за спешни случаи. Повикването се задейства от същите сензори, които активират въздушните възглавници. По този начин времето за достигане на спасителните екипи до местопроизшествието се съкращава с 50% в извънградските райони и с 40% – в града. Ролята на Бош тук е не само технологична. Компанията предоставя свързващо звено между авариралото превозно средство и службите за спешна помощ. Служители на Бош приемат обажданията в специален оперативен център и се грижат за бързото и точно предаване на информацията на аварийните екипи.

Събирането на данни от автомобилите не само ще повиши безопасността, но и ще спести доста разходи – особено на фирмите с големи автопаркове. С „LeasePlan” Бош свързва автомобилите в мрежа и създава изцяло нов инструмент за анализ на автопарка. Концернът проектира и решения за превантивна поддръжка. Например параметрите от двигателя на багер се изпращат към базата данни, анализират се и се сравняват с постоянно растящия информационен архив за превозни средства със сходно натоварване. По този начин може да се предвиди кога някой важен компонент ще се износи и ще трябва да бъде заменен. Така се предотвратяват престоите и се спестяват излишни разходи на собственика. В бъдеще тези функции ще бъдат разработени и за леките автомобили. Собствениците им ще подменят своевременно износените детайли, за да не им се налага да чакат с часове пътна помощ.

Стратегическа цел 3: Автомобилът става част от „интернет на продуктите и услугите”

“Свързването на автомобилите в мрежа полага началото на нова ера – досега превозните средства бяха изолирани от обкръжението си, в бъдеще те ще взаимодействат с него”, твърди Шайдер. Един голям град с цялата си инфраструктура може да бъде свързан в комуникационна мрежа, за да се гарантира оптимална мобилност. Платформите на Бош за мобилни услуги дават възможност на компаниите за обществен транспорт и на фирмите за отдаване под наем на автомобили, електромобили и е-bikes да изработват комбинирани оферти за различни маршрути. Ако искате да достигнете по-трудно достъпна дестинация, можете например да пътувате с влак или автобус докъдето позволява инфраструктурата, а след това да продължите с автомобил във вашата посока, като си поделите разходите с други пътници.
 
Софтуерните платформи на Бош вече управляват инфраструктурата на големите проекти по електротранспорта. Един от примерите е Hubject, роуминг системата за зарядни колонки за електромобили. С нея клиентите могат да зареждат колите си на станции на различни фирми и да заплащат услугата заедно със сметката си за ток. Бош работи и по много други проекти. С „Truck Secure Parking” – „Сигурен паркинг за камиони”, могат онлайн да се резервират паркоместа покрай магистралите. Всички паркинги са с видеонаблюдение и са свързани с телефонна централа на Бош, така че безопасността на водачите и товарите е гарантирана.

Бош разработва проект за включване на цял град в „интернет на продуктите и услугите”. От края на 2013 г. в Монако се прилагат новите дигитални мрежови технологии на Бош. Това е първата стъпка за реализиране на договора за сътрудничество, подписан през 2012 г. между Княжество Монако и Бош. Проектът отваря вратата към бъдещето, където мобилността ще бъде основният фокус на свързания в комуникационна мрежа град. Приложенията в тази посока за много – отвеждане на водача до най-близката зарядна колонка, резервация и плащане на паркинг, преминаване от електромобил към e-bike в зависимост от трафика. Това са тенденции в развитието на инфраструктурата и транспорта на всички световни мегаполиси.

Бош смята, че за свързването на автомобила с комуникационна мрежа има глобален пазар – както производителите, така и крайните клиенти в цял свят са силно заинтересовани. Автоматизираните и свързани с комуникационни мрежи автомобили могат да подобрят трафика с 80% и да осигурят безопасна и удобна мобилност на възрастните хора. Проучванията показват, че броят на жертвите при пътно-транспортни произшествия ще се намали с 90%, когато автомобилите станат по-автономни (в посока автоматизирано шофиране). За свързването на превозните средства с интернет Бош работи в тясно сътрудничество с глобалните автомобилни концерни и с иновативни фирми от други браншове от Европа, Северна Америка и Азия.




Коментари
comments powered by Disqus