Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Трули: Краят на квалификациите дойде

10.05.2011 14:52
Туит
Трули: Краят на квалификациите дойде

Значениeтo на квалификациите е много по-малко през новия сезон заради промените в правилата и новите гуми, смята пилотът на Team Lotus Ярно Трули.

Скоростта, с която се изчерпва ресурсът на меките гуми, провокира голяма част от пилотите да направят само по една бърза обиколка в Q3 този уикенд на „Истанбул парк“. Фелипе Маса дори се отказа изцяло от това да запише време, след като допусна грешка при първия си опит. Ето защо Трули смята, че е дошъл „краят на квалификациите“.

„Всяка промяна има плюсове и минуси, така е и във Формула 1“, пише Трули в колоната си за вестник Repubblica. „Плюсовете се отнасят до по-вълнуващите и зрелищни стартове, които публиката явно харесва. Минусите пък са, че състезанията стават по-трудно разбираеми, а и в Истанбул станахме свидетели на това, което условно наричам „краят на квалификациите“. За първи път тази година видяхме, че след достигането на третия тур пилотите и отборите не се борят за това да спечелят полпозишъна както преди, а залагат на изчисленията.“

„Истината е, че стратегията тази година има много по-съществена роля от обикновено. Тук, в Истанбул, например, състезанието започна далеч преди загасването на червените светлини заради пазенето на гумите (в квалификацията). Както неведнъж съм казвал, мисията на всеки в момента е да изучи максимално добре гумите на Pirelli. След първите три състезания вече разполагахме с надеждна информация за това какви са нивата на деградация. Ето защо тези, които имаха възможност да запазят един комплект или бяха достатъчно силни, за да си го позволят, го направиха. Това, естествено, се отнася за пилотите в топ 10. Веднага, след като прескочат Q2, започват да правят изчисленията. Проблемът е дали да използват или не новите гуми, които са им останали. Тези, които са попаднали случайно в Q3, аутсайдерите, дори и не се опитват.“

„Момчетата в челото правят своята обиколка и спират. Другите, които обикновено раздвижват битката, правят също по един опит, след който, дори и да е грешен, се отказват. Някои смятат, че успешната схема за квалификациите, която имахме преди, вече не работи. Не искам да казвам това. Просто коментирам правилата такива, каквито са и начина, по който се адаптираме към тях.“

„Отново казвам, има плюсове и минуси. Плюсовете са, че състезанията са по-добри и се решават в последните 10-15 обиколки в зависимост от стратегията и гумите, а минусите – че квалификациите вече не са толкова интересни и че тактиката преобладава при тях.“

Коментари
comments powered by Disqus