Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Трули: Загубата на сцепление при мокра писта е огромна

21.01.2009 13:42
Туит
Трули: Загубата на сцепление при мокра писта е огромна

Според пилота на Toyota управлението на новите автомобили е „почти невъзможно“ на мокра писта. Въпреки това италианецът вярва, че TF109 има добър потенциал.

Първият колективен тест от предсезонната подготовка на отборите, който стартира в началото на седмицата в Портимао, посрещна McLaren, Toyota, Williams, Renault и Red Bull с проливни дъждове. При мокра писта и ниска температурата липсата на достатъчно аеродинамичен грип при новите автомобили, прави управлението им изключително трудно, признава Трули.

„Загубата на сцепление – и аеродинамично, и механично, е огромна“, обяснява италианецът. „При тези условия е много трудно да вкараш гумите в работна температура. Всички имаме тези проблеми, почти невъзможно е да се кара. Това е първото усещане.“

Въпреки притесненията относно новата генерация автомобили във Формула 1, Трули е оптимист за представянето на Toyota.

„Автомобилът не демонстрира никакви по-сериозни проблеми, вървеше добре и в първите два дни от подготовката, когато тестваше Камуи (Кобаяши), така че съм уверен за предстоящия сезон. Атмосферните условия трябва да се подобрят и да се върнем към нормалните тестове. Надявам се, че това ще се случи в Бахрейн.“

Съотборникът на Трули – Тимо Глок, наскоро заяви, че зоните за спиране са толкова къси, че новият технически правилник няма да се отрази съществено върху качеството на състезанията, но италианецът очаква промените да провокират повече изпреварвания.

„Да, очакваме това да се случи. Ще има повече изпреварвания и състезанията ще бъдат по-зрелищни. На този етап обаче не мога да говоря от практическа гледна точка. Но все пак, това е целта – искаме състезанията да са по-интересни за всички нас.“

Според Трули времената, когато лошият старт в дадена Гран при, означаваше категоричен провал на финала, са към своя край.

„Преди, ако някой от нас стартираше слабо или не се представяше на ниво в първата половина от надпреварата, нямаше как да навакса, защото изпреварванията бяха почти невъзможни. Искаме повече възможности да се забавляваме както ние на пистата, така и зрителите.“

За разлика от Трули тестовият пилот на McLaren Педро де ла Роса изрази задоволството си от поведението на новите автомобили, в частност MP4-24 на Сребърните стрели.

„Изненадан съм колко е малка разликата (спрямо миналогодишната спецификация) със сликовете и новия пакет“, коментира де ла Роса. „Сцеплението при ниска скорост е много по-голямо, така че там със сигурност печелим време, но при бързите завои губим. Като цяло обаче смятам, че времената за една обиколка няма да се променят драстично спрямо миналата година.“

„След промените автомобилът генерира повече сцепление отпред, което го прави много чувствителен при най-малката промяна на волана. Ако сложим тези гуми на автомобил от миналата година, със сигурност щяхме да печелим по три секунди на обиколка.“

Коментари
comments powered by Disqus