Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Цетше се тревожи от отслабването на еврото

08.03.2010 14:53
Туит
Цетше се тревожи от отслабването на еврото

Daimler и BMW увеличават производството си в Северна Америка.

Отслабването на еврото, което повечето автомобилни компании от Стария континент чакаха едва ли не със затаен дъх, в дългосрочен план е проблем, а не предимство, коментира Дитер Цетше, главен изпълнителен директор на Daimler, пред The Financial Times.

Твърде скъпото евро в последните години затрудняваше много производителите от Стария континент със значителен пазарен дял в Северна Америка – начело с Daimler и BMW. Независимо от това Цетше е категоричен, че сегашното поевтиняване на единната валута носи само краткосрочни ползи. В последните три месеца еврото се понижи от 1.50 долара до 1.36 долара.

"Винаги съм повтарял две неща. Първото е, че силното евро е добра тренировъчна база за компаниите, то направи слабите още по-слаби и всъщност отся най-добрите – обяснява доктор Цетше. – Второто нещо е, че силната валута е белег за силна икономика".

Производителите на автомобили от Стария свят загубиха милиарди от силното евро, защото то ги принуди да продават стоката си в Америка почти без печалба и дори, в отделни случаи, на загуба. Седанът Audi A4 например преди година се продаваше (за идентично ниво на оборудване) на цена от 32 000 евро в Европа и едва 18 900 евро в САЩ.

Според Цетше обаче сегашното състояние всъщност не е отслабване на европейската валута. "Еврото не е слабо в момента, по-скоро преди то бе малко надценено. Не бих искал да ставаме свидетели на по-нататъшно отслабване".

Daimler и BMW вече започнаха да увеличават производството в северноамериканските си фабрики.

Коментари
comments powered by Disqus