Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Уайтинг: KERS са безопасни

28.01.2009 11:05
Туит

От ФИА смятат, че взетите мерки от страна на федерацията и отборите относно безопасността при KERS ще осигурят безпроблемното използване на иновационната система в състезателни условия.

Дебютът на KERS през този сезон провокира серия от коментари относно рисковете, които крие новата технология. След инцидента на „Херес” с механика на BMW Sauber мнозина се запитаха дали може да се гарантира сигурността на пилотите, отборите, както и служителите на пистата при положение, че болидите са оборудвани с високоволтови електрически системи при електрическия KERS или с маховик при механичния, чиято честота на въртене надхвърля 60 000 об./мин. Състезателният директор във Формула 1 Чарли Уайтинг обаче смята, че благодарение на усилията от страна на ФИА и отборите вероятността за инциденти е минимална.

„Посредством Техническата работна група формирахме Група по безопасността на KERS, чието финансиране осигури BMW”, обяснява Уайтинг. „Имаше няколко срещи, по време на които бе изготвен дълъг списък с предложения, част от които вече са в правилника, а други формират базата на един лесноразбираем документ, който ще разпространяваме на всяка писта-домакин на Гран при.”

„Отборите обръщат голямо внимание върху KERS от гледна точка на собствената си безопасност. Естествено, търсят механизми за намаляване на риска и при маршалите, които прибират катастрофиралите автомобили. Върху болидите ще има сигнализация за статуса на системата, която да предупреждава при евентуална опасност. Маршалите ще са длъжни да изучат добре този документ, който сме подготвили. Нещо повече, самите системи са направени достатъчно сигурни. Ако има някакъв риск, то маршалите ще са наясно за него. При положение че предупредителният сигнал за повреда в KERS е активиран, няма да докосват до машините.”

„Служителите на пистата ще бъдат обучавани как да събират счупените парчета от автомобилите, като всеки един компонент ще има цветово кодиране. Ако при даден елемент има риск от токов удар, ще знаят как да го отстранят безопасно. Ще носят ръкавици за изолация, които на теория издържат до хиляда волта и нагоре.”

Според Уайтинг KERS ще има ефект върху качеството на състезанията и ще бъде от полза за спорта.

„Първоначално тимовете правят неща, които са преценили, че ще бъдат успешни. Най-доброто решение обаче ще стане видно чак след време. Това се случва винаги, когато въвеждаме някоя новост. Всички имат на разположение качествени стендове за симулация. Използват ги по възможно най-добрия начин, за да открият максимално ефективната технология. Засега няма изявен лидер, но със сигурност един от отборите ще излезе напред, сигурен съм.”

„Също така мисля, че KERS е от полза на Формула 1. Ще бъде много интересно да видим как пилотите се възползват от него, защото в правилника се казва, че освобождаването на натрупаната енергия трябва да бъде изцяло под контрола на състезателя – това е много важен момент.”

Коментари
comments powered by Disqus