Уебър, Хартли и Бернхард спечелиха титлата в Световния шампионат по издръжливост, след като завършиха на пета позиция в драматичната финална надпревара за сезона в Бахрейн. Победата спечелиха съотборниците им в екипа на Porsche Дюма, Яни и Либ.
Кръг преди края на сезона Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард изглежда сигурни шампиони, но драмата на "Сахир" се разрази с пълна сила, след като още в началото Porsche 17 влезе в бокса заради повреда в управлението на газта. Преди това лидерите в шампионата бяха начело на класирането и с лекота трупаха преднина.
Цели осем обиколки бяха загубени докато механиците на немския тим се справят с повредата, което на практика остави Уебър, Хартли и Бернхард без никакви шансове за първото място. Да развеят белия флаг обаче бе твърде рано.
За отрицателно време Porsche 17 се изкачи до шестата позиция, но в този момент Audi 7 оглавяваше класирането и титлата бе в ръцете на Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Феслер. Повредата в преден ляв спирачен диск, която другият автомобил на инголщатци получи, обаче върна Уебър, Хартли и Бернхард в играта. Porsche 17 бе на пето място, а при нужда водещият прототип на германците щеше да отстъпи позиция и да предостави четвъртата позиция, която бе достатъчна за титлата.
До подобни рокади за щастие на феновете не се стигна, въпреки че драмите продължиха. Audi 7 имаше проблеми с фиксирането на едно от колелата, което стана причина за непланиран бокс, а Audi 8 трябваше да прекара 3 минути в питлейна заради наказание. Причината бе твърде нетипична за екипа на д-р Волфганг Улрих - поставяне на неточния комплект гуми след края на ремонтните дейности.
И въпреки проблемите на Audi титлата отново висеше на косъм. Повреда в системата, която регенерира кинетичната енергия посредством мотор/генераторa на предната ос, изправи на нокти пилотите на Posrche 17. Решението бе взето на момента. Уебър ще кара до финала, разчитайки единствено на системата, която използва повторно енергията на изгорелите газове. И въпреки че на моменти задачата на австралиеца изглеждаше обречена, той стигна до финала на пета позиция и спечели първата си голяма титла заедно с Брендън Хартли и Тимо Бернхард.
Голяма заслуга за успеха на Porsche 17 има другият автомобил на немския тим, който най-накрая се пребори напълно заслужено за първото място след проблемите на Audi 7. Трети остана екипажът на Toyota 2 Майк Конуей, Стефан Саразен и Алекс Вурц, за когото това бе последен старт като професионален пилот. Съотборниците им Казуки Накаджима, Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми направиха едно непланирано спиране в бокса за смяна на предната част след контакт с прототипа на Signatech Alpine oт LMP2 и стигнаха четвърти до финала.
G-Drive Racing спечели титлата в LMP2, след като Сам Бърд, Роман Русинов и Жулиен Канал изпревариха в края на състезанието основните си съперници от KCMG, а в GTE Pro категорията петото място на Рихард Лиц и Микаел Кристенсен (Porsche) бе достатъчно за титлата на австриеца. Петото място се оказа щастливо и за SMP Racing, тъй като благодарение на него Виктор Шайтар, Андреа Бертолини и Алексей Басов спечелиха GTE Am шампионата с Ferrari F458 Italia.
Пълните резултати от състезанието може да видите тук.