Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Уебър: Трябва да говорим с Бърни за таксите

20.06.2008 09:06
Туит
Уебър: Трябва да говорим с Бърни за таксите

Директорът на Асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA) Марк Уебър е на мнение, че състезателите трябва да дискутират високите такси не с президента на ФИА Макс Мозли, а с Бърни Екълстоун.

Преди 2008 Суперлицензът на ФИА, задължителен за Формула 1, струваше на пилотите 1690 евро плюс 447 евро за всяка точка, спечелена предишния сезон. През януари обаче Световният съвет по моторни спортове увеличи таксите съответно на 10 000 и 2000 евро. Промяната логично не се понрави на състезателите, които заплашиха, че може да бойкотират Гран при на Великобритания при положение, че ФИА не е отворена за дискусии по въпроса. Марк Уебър признава, че слуховете за стачка са силно преувеличени, но и че високите такси задължително трябва да се коментират.

„Напълно ясно е, че не сме доволни от настоящата ситуация относно Суперлиценза и по-скоро от таксите. Не вярвам обаче да се стигне дотам, че да не се състезаваме”, коментира Уебър преди старта на състезателния уикенд във Франция. „Трябва обаче да говорим с Бърни (Екълстоун). Той гледа трезво на нещата, нека чуем неговото мнение. Надявам се, че нещата ще се подобрят и разговорите ще преминат на професионално ниво.”

Уебър допълва, че пилотите са напълно съгласни да заплащат за своя лиценз, парите им да отиват за развитието на системите за безопасност, но че не приемат начина по-който е взето решението за увеличаване на таксите – без никакви предварителни преговори.

„Те (ФИА) просто взеха решението самостоятелно. После изпратиха сметките на пилотите. Бяхме с вързани ръце, нямаше какво да направим. Платихме сумата и явно ще продължаваме да го правим и занапред.”

На въпроса защо е по-добре спорната тема да се дискутира с Екълстоун, а не с Мозли, Уебър отговаря: „Не можем да си уговорим среща с Макс, докато с Бърни това е много по-лесно, това е причината. Бърни идва на състезанията, така че преговорите могат да се проведат в рамките на следващите няколко седмици.”

Пилотът на Red Bull отрича да е бил обсъждан евентуален бойкот и допълва, че не е коректно да се вземат подобни крайни мерки. „Това определено не е първата ми задача на този момент. Искам да спечеля точки на „Мани-Кур”. Не мисля за стачката. Всеки от нас е наясно, че първо трябва да говорим с ключовите фигури по въпроса."

„Всички ние обичаме спорта. Борили сме се, за да стигнем дотук, ще се борим и за да останем. Нямам желание да ни възприемат като някакви примадони. Хората трябва да разберат как се случват нещата. Да, ние получаваме добри пари, но Кристиано Роналдо не хвърля по три хилядарки на година, за да играе футбол, като допълнение на таксите, които плаща, за да е на терена.”

„Не мисля, че те (ФИА) се вълнуват особено от нашите проблеми. Не им е това работата. Приходите им идват от много други места, така че парите, които ние ще платим, са нищо на фона на останалите. Приемаме новите такси, но не сме доволни от тях. Надявам се да намерим компромисно решение.”

Междувременно президентът на ФИА Макс Мозли заяви, че е напълно отворен за преговори по този въпрос. Все още обаче не е ясно кога евентуално би се състояла срещата, на която да се обсъдят таксите за суперлиценза.

Коментари
comments powered by Disqus