Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Уитмарш: Хейки трябваше да спечели

12.05.2008 10:05
Туит

Изпълнителният директор на McLaren F1 Мартин Уитмарш е на мнение, че Хейки Ковалайнен щеше да спечели първата си победа във Формула 1, ако не беше спукал гума след контакта с Кими Райконен в първата обиколка на „Истанбул парк” в неделя.

Ковалайнен, който само преди две седмици се измъкна невредим от ужасяващата катастрофа в старта за Голямата награда на Испания, постигна най-доброто си класиране в квалификациите през уикенда. Финландецът записа второ време и изпревари съотборника си Люис Хамилтън, въпреки че неговият автомобил беше значително по-тежък. Състезанието обаче започна по възможно най-лошия начин за Хейки, след като на първия завой се удари леко в болида на Кими Райконен. Контактът между двамата повреди леко предното крило на световния шампион, но принуди Ковалайнен да влезе в бокса за смяна на гуми, след като спука една от тях. До края на надпреварата пилотът на McLaren демонстрира впечатляващо темпо и от последно прогресира до дванайсетото място благодарение на поредица впечатляващи изпреварвания.

Уитмарш е категоричен, че aко не беше контактът в първия завой, неговият пилот щеше да победи спечелилия надпреварата Фелипе Маса. „При положение, че Хейки не беше спирал в бокса, неговата първа серия обиколки щеше да е по-дълга от тази на Фелипе. Ако беше поддържал сходно на неговото темпо в началото, което си мисля, че беше напълно възможно, щеше да го изпревари при първия пит”, коментира Уитмарш след финала на Гран при на Турция.

„Състезанието можеше да се развие по съвсем различен начин. Лесно е това да се каже сега, но мисля, че Хeйки направи прекрасна работа в квалификациите, въпреки че в неговия автомобил имаше много гориво, което определено щеше да му е от полза по време на състезанието. Никога не съм го виждал толкова разочарован. Наистина чувстваше, че може да спечели, знаеше го, но победата му се изплъзна. Разочарованието няма как да бъде по-малко.”

„Казах на Хейки, че е напълно нормално да изпитва подобни емоции. От друга страна, едва ли щеше да ги има същите чувства, ако не беше се представил толкова силно на квалификациите. Осигури си прекрасен шанс, за да спечели. Сигурен съм, че това рано или късно ще се случи тази година, а и занапред ще е така. Той наистина го заслужава, защото е прекрасно момче.”

Уитмарш изрази задоволството си от представянето на Люис Хамилтън, който завърши на втора позиция. „Това беше най-силното му състезание през годината. Паметта ми е къса, така че не искам да правя сравнения. Просто се представи великолепно. Въпреки че обстоятелствата бяха против него, през цялото време кара на пълна газ, обиколките му, когато влизаше в бокса, бяха перфектно изпълнени. Въобще целият тим свърши страхотна работа в пита. Това ни позволи да минем пред единия автомобил на Ferrari.”

Хамилтън завърши на четири секунди зад Маса, въпреки че използва стратегия с три влизания в стопа от съображения за сигурност. Миналата година спукана гума провали англичанина в Гран при на Турция, което принуди Bridgestone да предупреди McLaren, че при неговия стил на пилотиране не е изключено това да се случи отново, ако разчита на дълги серии обиколки.

“Това беше най-доброто ми състезание някога”, заяви Хамилтън на финала. „Няма значение дали си победил или не. Важното е да караш на 100 процента и да изцедиш докрай потенциала на автомобила.”

 

Коментари
comments powered by Disqus