Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Уитмарш: KERS беше подходяща за Формула 1

25.06.2009 15:57
Туит
Уитмарш: KERS беше подходяща за Формула 1

Според тим-шефа на McLaren Mercedes неблагоприятните условия във Формула 1 са причината за провала на KERS, а не технологията сама по себе си.

На последната Гран при във Великобритания Ferrari бе единственият отбор, който използва KERS. Renault и BMW Sauber се отказаха окончателно от иновативната за Формула 1 система, а McLaren прецени, че тя няма да е от полза на Хамилтън и Ковалайнен за „Силвърстоун“. Williams е другият отбор, който развива KERS, но в Оксфорд все още не са готови с нестандартната система.Не е изключено тя въобще да не дебютира във FW31.

Подобно на много свои колеги Мартин Уитмарш признава, че KERS е струвала страшно много пари на отборите, но допълва, че условията във Формула 1 и най-вече новият технически правилник са причината експериментът на Макс Мозли да не проработи.

„Идеята за KERS беше подходяща за Формула 1, но още преди две години на „Силвърстоун“ ни изглеждаше, че ще излезе извън контрол, техническият правилник беше много свободен в тази насока. Всички отбори с изключение на Williams бяхме съгласни да се откажем“, обяснява Уитмарш. „В края на миналата година отново всички бяхме против нея, но този път от BMW настояваха. Ние бяхме достатъчно гъвкави, склонни бяхме на промени.“

„Правилникът е много отворен, провокира ни да развиваме KERS, но при ограниченията, които теглото и цялостният пакет на автомобила, ни налагаха. Същевременно е налице лимит върху изходната мощност, количеството енергия. Определено мога да кажа, че все още имаме проблеми. Ако хвърлим един поглед върху цялостното развитие на системата, бяха изхрачени прекалено много пари, особено ако догодина бъде забранена“

В началото на юни FOTA гласува срещу използването на KERS през 2010 година. Уитмарш признава, че неговият отбор е предпочитал развитието на системата да продължи, но в крайна сметка е приел твърдата позиция на останалите тимове срещу KERS.

„Позицията на McLaren и на Mecedes е, че сме стигнали твърде далеч и си струва да продължим, но с оглед духа на сътрудничество във Формула 1 и FOTA се съгласихме да не използваме ветото си. Повечето отбори искат да се откажат, което за нас е неприятно, вложихме много усилия в KERS. Цялостната техническа програма страдаше от това, развитието на автомобила също.“

„Изоставахме с развитието на аеродинамиката и инвестирахме много усилия в KERS, тъй като Формула 1 подкрепяше системата. С оглед на сегашната ситуация, мисля, че можехме да вземем и друго решение, но вече е твърде късно.“

Коментари
comments powered by Disqus