Луксозният лайнер дебютира през 2015 г. на изложението IAA
Mercedes изпревари с новата S-класа, BMW контрира в горния клас с новата Серия 7, която ще дебютира на автомобилното изложение IAA 2015 и ще се превърне в технически шедьовър на марката.
Първото представяне на следващото поколение на Серия 7 BMW вече направи през април на автомобилното изложение в Пекин. Най-новите снимки на прототипа показват, че новото BMW Серия 7 постепенно сваля камуфлажа. Пластмасовите елементи под маскировъчното фолио за прикриване на извивките на тялото са изчезнали, вече могат да се видят серийните фарове и светлини. Така BMW показва енергично и сурово лице. Отзад може да се види задният ръб на капака на багажника, както и новопозиционираните светлини с високо вдигнати мигачи.
За да издържи на вечната борба за топ модел от висшия клас, BMW Серия 7 ще трябва да предложи най-добрите технологии във всички области. Новото поколение на модела ще отпразнува премиерата си на автомобилното изложение IAA 2015, за да стартира на пазара след това през втората половина на 2016. Автомобилът няма да бъде по-малък от сегашния модел, но по-плосък и по-широк, като по този начин ще изглежда по-малко обемист. Инженерите са редуцирали и истинското тегло. Микс от алуминий, магнезий и стомана, както и използването на въглеродни влакна, включително в предния капак и покрива, ще намали теглото с 200 кг.
BMW Серия 7 с допълнително оптимизиран разход
Линиите на новото BMW Серия 7 са ориентирани към новия дизайн на новата Серия 3. BMW Серия 7, с работеня код G11, се очаква да постави нови стандарти в сегмента по отношение разход на гориво. За тази цел агрегатът за динамична ефективност е обновен с топлоелектрическите компоненти (производство на електроенергия от отработената топлина). След което двигателите трябва да покажат още по-голяма ефективност. Основен двигател ще бъде четирицилиндровият турбо двигател с работен обем 2 литра. Освен това шест- и осемцилиндровите двигатели с 3,0 и 4,0 литра също ще намерят място под капака на Серия 7. Топ двигателят, единствено от съображения за престиж, отново е 6,0-литровият V12, който ще намери приложение в бъдеще и в моделите на Rolls-Royce. Серийно ще бъдат куплирани съответно посредством деветстепенна автоматична трансмисия на фирмата ZF.
Новата Серия 7отново ще се предлага с две междуосия и опция за задвижване на четирите колела. Планира се също така и друга XXL версия, която да натрие носа на S-класата на Maybach. Така висококласният M вариант се очаква да се конкурира с AMG версиите на Mercedes и S8 в това поколение на Audi. И по отношение на комуникативност и помощни системи, новата Серия 7 серия ще бъде от най-висок клас в сегмента. С представянето на студията на Серия 7 в Пекин BMW вече хвърли светлина върху новата концепция на кокпита: гласовото управление ще играе изключително важна роля в следващото поколение на луксозния седан. Гласовото управление изземва много функции, така че значението на ротационния бутон iDrive се връща като централен блок за управление.
Първите снимки от интериора на прототипа показват ниско наклонен покрив над главите на пътниците на задните седалки. i-Drive дисплеят е изправен и не е интегриран в арматурното табло. Трилъчевият волан е получил малка топка и в М версията, дори алуминиева закопчалка. Като цяло, таблото на прототипа има много малко общо с кокпита на студията.