Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Умерен оптимизъм в екипа на Citroen преди рали Норвегия

09.02.2009 18:46
Туит

Две седмици след дубъла на рали "Ирландия" екипът на Citroen пое към снежна Норвегия. Но амбициите на френския тим за предстоящото състезание далеч не са толкова високи, колкото на Острова. Или поне така изглежда на пръв поглед...

Специфичната настилка в скандинавската държава прави втория кръг от WRC много трудно състезание за голяма част от пилотите – в това число и тези на Citroen. И Льоб, и Сордо нямат добри спомени от старта в Норвегия през 2007 година, когато надпреварата дебютира в календара на световния шампионат. Двамата останаха извън зоната на точките, което не се беше случвало никога досега откакто работят заедно. Световният шампион се озова на два пъти извън трасето във втория ден и завърши четиринайсети, а неговият испански колега остана едва на 25-а позиция.

„Напоследък състезанията на лед и сняг не върят добре за нас“, признава Себ. „През 2007 година беше много трудно, защото ледът беше покрит със сняг. Не можех да определям точно местата, където сцеплението се променя, и така и не се почувствах комфортно по време на цялото състезание. Надявам се, че тази година няма да има сняг и ще караме на пълна газ върху гладкия лед. Ако условията са такива, вероятно ще получа предимство като първи автомобил по отсечките.“

С оглед победите на Мико Хирвонен в Норвегия през 2007 година и на Яри-Мати Латвала в Швеция през миналата, Льоб логично очаква жесток натиск от заводския тим на Ford. „Те ще се чувстват като у дома си и ще бъдат пределно мотивирани да наваксат изоставането си от миналия кръг“, коментира шампионът за последните пет години. „Не знам дали ще мога да спра техния устрем, но това е прекрасно предизвикателство. Харесвам такъв тип състезания, имам отлични спомени от 2004 година, когато спечелих в Швеция, ето защо се надявам да прибавя Норвегия към моя списък от рекорди.“

Съотборникът на Льоб Дани Сордо очаква с нетърпение възможността да се реваншира за своето слабото представяне в Норвегия през 2007 година. „Оставям миналото назад, много неща се промениха оттогава“, обяснява испанецът. „Имам повече опит, работихме здраво по автомобила, а последните тестове ми помогнаха да натрупам и малко увереност. Не казвам, че снегът е станал любимата ми настилка, но съм много надъхан да дам всичко от себе си за поредното успешно състезание на Citroen, особено след двойната победа в Ирландия.“

По време на тестовете екипът на Citroen е работил активно върху настройките на C4 WRC, но Льоб е на мнение, че не това ще бъде ключовият фактор за успеха. „Най-важна е увереността, когато поднасяш колата в бързите завои. Работихме върху настройките на диференциалите и окачването, но C4 WRC е много по-уточнен в сравнение с 2007 година, когато бяхме в началната фаза от развитието на автомобила.“

„Ясно е, че не сме фаворити за Норвегия, но ще направим всичко, което е по силите ни, за да поднесем изненадата“, допълва тим-шефът на Citroen Оливие Кеснел. „Инженерите и екипажите работиха здраво, за да сме максимално подготвени. С оглед на факта, че тази година стартовете са само дванайсет, сме длъжни да използваме всяка възможност да увеличим преднината си на върха.“

Рали „Норвегия“ стартира този четвъртък в 19:00 часа (20:00 българско време) със суперспециалния етап в Осло. Маршрутът включва 23 отсечки с обща дължина 344,86 километра. Пълният график на състезанието може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus