Porsche е първият производител на автомобили в света, който предлага три модела плъгин хибридни автомобили – 918 Spyder, Panamera S E-Hybrid и Cayenne S E-Hybrid
Porsche е първият производител на автомобили в света, който предлага три модела плъгин хибридни автомобили – 918 Spyder, Panamera S E-Hybrid и Cayenne S E-Hybrid. Сред доставчиците на компоненти за иновативни задвижващи системи Porsche се доверява най-вече на Bosch.
Възможностите, предлагани от комбинацията на двигател с вътрешно горене с електромотор, бяха демонстрирани от хибридните автомобили на Porsche на 62-рия Международен автомобилен брифинг на Бош, стартирал на 19 май тази година.
„Обещахме да дадем нова дефиниция на удоволствието от шофирането, ефикасността и мощността. С 918 Spyder ние удържахме на думата си и репозиционирахме хибридната технология“, заяви Волфганг Хац, който отговаря за научноизследователската дейност като част от ръководството на Porsche AG. Porsche 918 Spyder1) е първият сериен пистов автомобил в света с разрешение за движение по всички международни пътища. Той изминава 20,6-километровата северна дъга на пистата Нюрбургринг за по-малко от 7 минути.
С точно 6 минути и 57 секунди спортният суперавтомобил с plug-in хибридно задвижване подобри настоящия рекорд с цели 14 секунди. Porsche използва опита си от разработването на 918 Spyder и при електрифицирането и на Panamera S E-Hybrid2) и Cayenne S E-Hybrid3). Последните допълват продуктовото портфолио на Porsche и го превръщат в глобален пазарен лидер при plug-in хибридните автомобили в премиум сегмента.
„Porsche и Bosch съвместно осъществиха електрифицирането на тези „наелектризиращи“ спортни автомобили. Електричеството придава допълнително удоволствие от шофирането и го прави по-ефективно“, каза д-р Ролф Буландер, ръководител на бизнес сектор „Автомобилни технологии” на Robert Bosch GmbH. За трите модела Bosch доставя силовата електроника, акумулаторните пакети, електромоторите за Cayеnne и Panamera, както и електромотора, монтиран на предната ос на 918 Spyder.
918 Spyder – уникална комбинация от мощност и ефективност
За екипа, разработил 918 Spyder, целта на проекта е била да конструира спортния супер автомобил на следващото десетилетие с високоефикасно и мощно хибридно задвижване. Напълно новата разработка, започнала от скица на бял лист, въплъти новаторската концепция без никакви компромиси. Целият автомобил е конструиран около хибридното задвижване. 918 Spyder подчертава потенциала на хибридната технология – мощността и ефикасността се увеличават едновременно, като едното не е за сметка на другото. Благодарение на разработения от Бош електромотор SMG 180/120, Porsche 918 Spyder разполага с допълнителна мощност от 210 кВт (286 к.с.). Електромоторът на предната ос на автомобила развива въртящ момент от 210 Nm още от самия старт, а моторът на задната ос – от 375 Нм. В резултат на това общата системна мощност е 652 kW (887 кс) с максимален въртящ момент до 1 280 Nm, с който 918 Spyder развива скорост от 0 до 100 km/h само за 2,6 секунди. Разходът на гориво на спортния супер автомобил е 3,1 л/100 км, което го прави по-ефикасен на теста на Новия европейски режим на шофиране (NEDC) от повечето днешни малки коли.
Panamera S E-Hybrid и Cayenne S E-Hybrid потребяват гориво колкото малък автомобил
Усещането от управлението на спортен автомобил, комбинирано с разхода на гориво на малък автомобил – Porsche Cayenne S E-Hybrid и Panamera S E-Hybrid доказват, че тези две характеристики не си противоречат. Първият в света plug-in хибрид в клас Premium SUV със системна мощност от 306 кВт (416 к.с.) постига разход на гориво по NEDC от 3,4 л/100 км. Плъгин хибридният модел Porsche Gran Turismo, също със системна мощност от 306 кВт (416 к.с.), впечатлява с лекота, задно предаване, ниско въздушно съпротивление и с нисък разход на гориво от 3,1л/100 км.
В плъгин хибридните модели Cayenne и Panamera електромоторът на Bosch IMG-300 осигурява допълнителна електрическа мощ. Той предоставя висок въртящ момент от 310 Нми добавя 70 кВт (95 к.с.) към мощността на двигателя с вътрешно горене. Интерфейс между електромотора и батерията е модулът INVCON 2.3 на Бош. Силовата електроника е командният център на електрозадвижването, тъй като системата трансформира постоянния ток, акумулиран като енергия в батерията, в трифазен ток за електромотора и обратното. Задвижващата батерия съхранява електричеството в силовото задвижване. Тя се състои от призматични клетки с енергиен капацитет от 9,4 кВт/ч при Panamera S E-Hybrid и 10,8 кВт/ч при Cayenne S E-Hybrid и може да бъде напълно заредена от обикновен контакт за по-малко от четири часа. Ако се използва захранване с високо напрежение, времето за зареждане намалява почти наполовина до два часа.
1) Porsche 918 Spyder – комбиниран разход на гориво: 3,1 л/100 км; комбинирани въглеродни емисии: 72-70 г/км; комбинирано електропотребление: 12,7 кВт/ч/100 км; клас на енергийна ефективност: A+
2) Porsche Panamera S E-Hybrid – комбиниран разход на гориво: 3,1 л/100 км; комбинирани въглеродни емисии: 71 г/км комбинирано електропотребление: 16,2 кВт/ч /100 км; клас на енергийна ефективност: A+
3) Porsche Cayenne S E-Hybrid – комбиниран разход на гориво: 3,4 л/100 км; комбинирани въглеродни емисии: 79 г/км; комбинирано електропотребление: 20,8 кВт/ч /100 км; клас на енергийна ефективност: A+