Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Уорън Бъфет инвестира в китайски електромобили

30.09.2008 18:23
Туит
Уорън Бъфет инвестира в китайски електромобили

Акциите на BYD скачат с 42 на сто след намесата на милиардера.

Уорън Бъфет, най-богатият човек в света, неочаквано за мнозина купи чрез своя дъщерна компания 10-процентов дял от китайския производител на електрически автомобили и батерии BYD.

MidAmerican Energy, която е собственост на инвестиционния фонд на Бъфет Berkshire Hathaway (87%), потвърди, че ще купи 225 милиона акции на базираната в Шънджен компания за 230 млн. щ. долара. Това съобщение бе достатъчно книжата на китайската фирма да скочат с над 42 на сто на хонконгската борса.

BYD ще е най-голямата (и всъщност единствена) китайска инвестиция на Бюфет. Милиардерът имаше дял от петролния гигант PetroChina, но го продаде преди година, като реализира 3.5 млрд. щ. долара печалба при инвестирани едва 500 милиона през 2003 година.

Дейвид Сокол, изпълнителният директор на MidAmerican, обясни, че интересът на компанията му е главно към производството на батерии на BYD. "Ние вярваме, че бъдещето принадлежи на електрическите автомобили", заяви Сокол. Китайската фирма, чието име е съкращение от Build Your Dreams (построй мечтите си), възнамерява да започне продажбата на своя бензиново-електрически хибриден автомобил в страната още през ноември. Първите изцяло електрически коли на компанията трябва да бъдат готови идното лято.

 

Коментари
comments powered by Disqus