От проучване на пазарния анализатор Schwacke става ясно, че немските автомобили (в Германия) запазват най-висока процентна себестойност в девет от единадесетте изследвани категории. Прогнозата за автомобили на две години определя като сполучлива инвестиция най-вече продуктите на BMW.
В Германия най-стабилният клас автомобили спрямо обеценяването е този на роудстърите. След изминаване на две години от закупуването им откритите двуместни модели все още притежават средно 72,6% от първоначалната си стойност. Подобен е случая и с класа на всъдеходите (включително по-модерните SUV), където след първите две години от живота си автомобилите запазват 71,1% от цената при закупуването им като нови. Най-значително обзценяване откриваме при луксозните возила, чиято стойност пада на 56,6% след същия период време.Първенец в общото класиране на проучваните модели е MINI – според прогнозата на Schwacke остатъчната стойност на автомобила след две години и пробег от 30 000 км е цели 82,2%. При компактните Audi А3 се оказва най-добро вложение, демонстрирайки отношение от 72,2%. В средния клас пък C-класата на Mercedes повежда колоната със своите 67,5% като седан и 67,1% като комби.
По изследвания критерий Пета серия на BMW е най-стабилният модел във високия клас и докато след две години седанът постига 70,5% от цената при закупуване, със своите 73,8% комбито се справя още по-добре. Лидер при луксозните автомобили според Schwacke е японският Lexus LS (63,6%), а при офроудърите начело излиза BMW X3 с остатъчна стойност от 79,4%. Предводител на роудстърите е SLK (77,6%), a при вановете се откроява Peugeot 807 с 65,6%.
Най-злощастно развитие по отношение на себестойността преживява луксозният VW Phaeton, който само след две години се търгува в Германия на 49,2% от първоначалната си цена.
apex
Лидер при луксозните автомобили според Schwacke е японският Lexus LS, Да си дойдем на думата!С времето се надявам да се промени тази пуста народопсихология,хвалеща до безобразие чупливите немски кошници.Това са митове и легенди за доброто качество на немските автомобили датиращи от здравите коли произвеждани преди 15-20 години като Мерцедес w124,но фактите са че европейските коли отстъпват много сериозно на японските по качество и надеждност
Ценител
Те си ги купуват, те си ги препродават на високи цени и всички са доволни! :-D