Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Увеличават минималното тегло на болидите

30.04.2009 19:55
Туит

Минималното тегло на автомобилите във Формула 1 ще бъде увеличено на 620 кг, обяви официално ФИА днес.

Понастоящем болидът заедно с пилота не трябва да бъде по-лек от 605 кг. С прибавянето на KERS обаче този лимит стана прекалено оптимистичен за по-едрите състезатели. Пред тях стоят две опции – или да варират в критично малки граници с баласта на автомобила, което логично се отразява негативно върху настройките, или да се откажат от допълнителните 80 к. с., които предоставя системата. Естествено, има и трети вариант – да карат с по-тежък автомобил, но на практика това ги вади моментално от борбата за по-предно класиране.

Поради тази причина още в края на миналата година голяма част от по-едрите пилоти пледираха за увеличаване на минималното тегло. ФИА обаче не взе под внимание оплакванията им и остави границата от 605 кг. На вчерашното си заседание Световният съвет все пак е гласувал минималното тегло да се коригира на 620 кг, но промяната ще влезе в сила през 2010 г.

Доказателство за нуждата от подобна промяна е ситуацията в BMW Sauber. Дребничкият Ник Хайдфелд няма никакви проблеми с интегрирането на KERS в своя автомобил, докато неговият съотборник Роберт Кубица, който е един от най-едрите пилоти на стартовата решетка, трябваше да се откаже от системата за първите три старта. Едва в Бахрейн автомобилът на поляка получи KERS, но той изпитваше огромни затруднения с настройките през целия състезателен уикенд.

Коментари
comments powered by Disqus