Автомобилът е построен на нова платформа, разработена съвместно с Renault
В Берлин се състоя презентацията на новото поколение Smart ForTwo и ForFour. Световната премиера на новия модел ще бъде през октомври на международния автосалон в Париж, а продажбите на автомобила ще стартират в края на тази година.
В сравнение с предшественика си Smart е претърпял съществени изменения, както по отношение на дизайна, така и в технически план. Автомобилът е построен на нова платформа, която е разработена съвместно с Renault - на същата архитектура е построено и новото поколение Renault Twingo, което вече е достъпно в Европа. Smart, както и при първото поколение, получава задно задвижване и напречно разположен силов агрегат.
„На етапа на проектиране си поставихме пред себе си задачата да запазим решението със задно задвижване, за да можем да използваме всички най-добри страни на компактния автомобил в градски условия. Като изходихме от това, съвместно с нашите партньори от Renault разработихме нова платформа за Smart”, сподели шефът на отдела по разработване на компактни автомобили в Mercedes-Benz Йорг Пригл.
Каросерията на автомобила е като при предшественика. Независимо от това, че пред инженерите е стояла задачата да запазят габаритите на Smart, това не им се е отдало напълно. Автомобилът и пораснал едва доловимо (+8 мм на дължина и +10 мм на широчина), но е станал по-голям. Основната конструктивна разлика е увеличеният заден надвес, благодарение на което багажникът на Smart е вече по-голям: 260 срещу 230 литра при предшественика. В четириместния вариант обемът на полезното пространство е 185 литра.
Окачването на автомобила е претърпяло незначителни изменения – на задния мост са монтирани по-силни пружини, и в резултат на това са променени и амортисьорите. В стандартното ниво на изпълнение, както и преди, влизат ABS и ESP. Също в базовото оборудване се появява и системата за контрол на страничен вятър, която може да действа на съответното колело, за да бъде избегнато преобръщане на автомобила. Такава технология е приложена и в новото поколение на Mercedes-Benz V-класа.
Петър Ангелов
Ауу че грозно!