Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

В Campos недоволстват от отмяната на лимитирания бюджет

27.08.2009 14:20
Туит
В Campos недоволстват от отмяната на лимитирания бюджет

Плановете на Campos Grand Prix за участие във Формула 1 през 2010 г. са били пред провал, след като ФИА се отказа от първоначалната си идея да ограничи бюджетите на 40 милиона паунда.

Базираният във Валенсия тим е един от трите нови, които ФИА номинира за сезон 2010. Заявката на Адриан Кампос обаче е била съобразена стриктно с условията на лимитирания бюджет, а ФИА се отказа от тази идея заради огромното недоволство от страна на FOTA. Управителният директор Даниел Одето, който се завръща във Формула 1 след авантюрата със Super Aguri, признава, че инвеститорите са били на крачка от това да прекратят подкрепата си към отбора заради ревизирания в последния момент правилник.

„Инвеститорите, които вече бяха сложили парите на масата, защото ФИА се нагърби с това да ограничи бюджетите, определено не са доволни. Разочаровани са от това как се разви ситуацията около новите отбори“, обяснява Одето за Autosport.

„Когато направихме заявката и показахме, че имаме нужните ресурси и пари, съобразени с 40-те милиона паунда на лимитирания бюджет, разполагахме със стабилни гаранции по отношение на предимствата, които щяха да получат малките отбори. На първо място ограничителят на двигателите щеше да бъде на 20 000 оборота. Нямаше да имаме лимит върху двигателите в рамките на сезона, тестовете също щяха да бъдат позволени. По отношение на аеродинамиката, както и за някои други елементи, щяхме да се ползваме с много по-голяма свобода.“

„Всичко това вече го няма. Единственото нещо, което не се промени, е бюджетът. Поради тази причина няма как да си позволим да работим на нивото на останалите. С 40 милиона паунда бюджет, със 120 – 130 човека персонал, ще ни бъде много трудно.“

„В един момент инвеститорите дори обсъждаха възможността да прекратят участието си, да се оттеглят. Ето защо аз и Адриан (Кампос) трябваше да вложим много усилия, за да ги убедим да останат. Нямаше как да ги залъгваме с някакви гръмки обещания. Вече бяха инвестирали 8 милиона евро, дори се консултираха с адвокатите си за така създалата се ситуация. Ако бяха започнали съдебни процедури, вероятно нямаше да можем да продължим програмата си.“

Одето допълва, че се надява споразумението между ФИА и FOTA за намаляване на разходите до нивата им от началото на 90-те години да проработи, но според него това няма да се случи в близко бъдеще, а до три години. Управителният директор на Campos също признава, че неговият тим няма да бърза с избора си на пилоти. На този етап фаворити за двете пилотски места са руснакът Виталий Петров, който се бори за титлата в GP2 този сезон и тестовият пилот на McLaren Педро де ла Роса.

Коментари
comments powered by Disqus