Японците вярват, че новата им хибридна система ги поставя редом до Mercedes
През миналия сезон пилотите на McLaren не стигнаха нито веднъж до Q3 на квалификацията, а отборът завърши на унизителното девето място в крайното класиране при конструкторите, като изпревари единствено Marussia. Основната причина за проблемите на британския тим бяха свързани с двигателя и най-вече с хибридната му система, която изоставаше на светлини години спрямо ERS модулите на останалите производители.
При стеклите се обстоятелства Honda насочи развойната дейност за 2016 година предимно към ERS и резултатите не закъсняха. На три пъти в последните четири състезания McLaren имаше представител в Q3, а само осем старта след началото на сезона е на 3 точки от миналогодишното си постижение.
"Вече постигнахме нашата цел за количеството възстановена енергия, която беше да достигнем нивото на Mercedes", коментира ръководителят на програмата във Формула 1 на Honda Юсуке Хасегава. "Капацитетът на нашата хибридна система е близък до този на останалите производители, сигурен съм в това. Стойностите са два пъти по-високи спрямо миналата година и сме на топ ниво. Не мога да кажа, че сме по-добри по този показател, но сме поне на нивото на другите. Невероятно е, че ни трябваха две-три години за това, докато останалите производители се нуждаеха от седем-осем."
Honda остана с 12 жетона до края на сезона за развитието на своята задвижваща система, като те ще бъдат използвани за двигателя с вътрешно горене. За съжаление японците все още срещат пречки по пътя към оптимизацията му.
"Винаги има място за подобрения, но определено трябва да насочим повече усилия към двигателя с вътрешно горене", продължава Хасегава. "Все още обаче промените не дават достатъчно добри резултати, че да ги интегрираме в своятя задвижваща система. Някои тестове на отделни компоненти показват категоричен прогрес, но все още нямаме достатъчен напредък като цяло. Нямаме време да променяме всичко, нямаме и жетони, така че ще въвеждаме само отделни нови компоненти."
След петото място на Алонсо в Монако пред McLaren и Honda има една-единствена цел, която трябва да бъде изпълнена до края на годината - "да се борим за подиума, да ни се отвори такава възможност", завършва Хасегава.