Съоръжението се простира на площ от 10 000 кв. м и там работят 400 души
Немската компания Porsche отвори врати нов завод за двигатели в Щутгарт-Цуфенхаузен, където ще произвеждат различни V8 агрегати. Производственият му капацитет е близо 200 агрегата дневно. За компанията това е важна глава в своята история. Новото съоръжение ще използва умна смесица от ръчен труд и автоматизация. А за качеството на продукта ще следи електронна система, която обобщава данни за 2300 параметъра за всеки мотор. Това позволява още в ранните етапи да се идентифицират и неутрализират и най-малките нарушения на технологичния процес.
Инвестициите в предприятието възлизат на 80 милиона евро. Съоръжението се простира на площ от 10 000 кв. м и там работят 400 души. Проектът предвижда комплексът да бъде значително увеличен (наличната територия позволява разширяване на халетата до 2,5 пъти).
В завода, построен за две години, се прилагат около 100 нововъведения. В частност, това са автономно програмируеми платформи, които се движат в мрежа върху 16 000 магнитни маркера, монтирани в пода на двуетажната сграда.
Другата особеност на предприятието е централизирана настройка на параметрите на електрическите инструменти чрез заводска мрежа (например броя на оборотите за навиване на болтовете и така нататък). По този начин работниците могат да преместват своя арсенал от един монтажен пост на друг. Достатъчно е устройството да бъде включено на нова точка, след което то се приспособява към следващата.
Ръчният режим на сглобяване на осемцилиндровите агрегати преобладава, но има и роботи. Един мотор се "ражда” на всеки 3,5 минути, междувременно всеки отделен двигател трябва да измине на конвейера с дължина от 432 м. Това отнема малко повече от шест часа.
Поредният пик в развитието на марката публиката наскоро видя под формата на хечбека Panamera от второ поколение. Той е появи точно като версия Turbo с най-новия битурбо осимцилиндров 4,0. Разбира се, експанзията на иновативната конструкция на Panamera ще продължи. Така че един от автомобилите, който ще извлича ползи от наличието на мощен и икономичен агрегат, е третото поколение на кросоувъра Cayenne. Той трябва да бъде представен през 2017. В същото време германците провеждат тестове на модела из Алпите.
Предсерийният прототип на Cayenne е маскиран под сегашната премяна на модела, но има и нови елементи. Лесно е да предвидим приемствеността между двете поколения на модела, като знаем колко внимателно беше извършена промяната на новата Panamera.
Наскоро стана известно, че компанията Audi вече няма намерения да прави свои осемцилиндрови двигатели. Но това не означава, че в моделната гама на марката от Инголщат няма да има повече V8 двигатели. Факт е, че в рамките на концерна Volkswagen Porsche ще се превърне в център за компетентност за V8 агрегати и гореспоменатият производствен център ще снабдява с тях всички марки на групата. Това решение е още една крачка към така желаната синергия, за която напоследък говорят шефовете на автомобилния гигант VW. Например, компанията Audi ще стане център по компетентност за горивните клетки в концерна.