Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

В Pirelli не са доволни от решенията на ФИА за гумите

21.07.2010 15:21
Туит
В Pirelli не са доволни от решенията на ФИА за гумите

Спортният директор на Pirelli Пол Хембри е категоричен, че неяснотата около гумите в Световния рали шампионат и решението на ФИА догодина да няма единен доставчик не са от полза за спорта.

Договорът на ФИА с Pirelli за доставка на гуми изтича в края на този сезон, което бе и причината федерацията да отвори нова процедура по кандидатстване за единен доставчик по-рано тази година. Единствената компания, която официално изрази желанието си да участва в шампионата, обаче отново бе Pirelli. Това принуди ФИА да се откаже от първоначалната си идея за нов тригодишен период и да подпише с италианците само за един сезон. Впоследствие и този вариант отпадна, като по всяка вероятност догодина шампионатът ще бъде отворен за всички производители на гуми, които имат ресурси и желание да се включат в надпреварата.

Това провокира сериозно недоволство сред заводските тимове във WRC. „Контролираните гуми са най-доброто нещо, което се е случвало на WRC от доста време насам, а сега има вариант да го премахнат“, коментира босът на M-Sport Малкъм Уилсън на рали "България" преди две седмици. Въпреки това в края на миналата ФИА е подготвила хомологационния документ, който дефинира характеристиките на гумите за сезон 2011, информира Autosport.

Производителите трябва да предоставят на отборите един тип гуми за асфалт, макар и в две версии (твърда и мека), един тип за макадам също с две различни по твърдост смеси и един тип гуми за сняг (същата схема се прилага в шампионата от 2008 г. насам). Те могат да тестват своите гуми без някакви определени лимити и без значение каква е настилката, докато заводските тимове ще трябва да се съобразяват със серия ограничения.

Другият ключов момент от документа на ФИА е желанието за „намаляване на количеството произведени гуми с 15 и 20%“ през 2012 и 2013 г. Компаниите трябва да заявят официално желанието си да участват във WRC до 1 септември, а ФИА ще обяви номинираните производители до средата на месеца. Всички гуми трябва да са налични на пазара и предоставени на ФИА в началото на ноември за макадам, в края на ноември за асфалт и на 20 декември за сняг.

Веднъж, след като дадена компания е произвела своите гуми според изискванията на ФИА, тя няма да има право да ги променя през целия сезон без изричното разрешение на федерацията. Тази част от правилника според Хембри ще създаде сериозни проблеми.

„Мога да кажа, че съм изключително изненадан от този документ. Все още не мога дори и да предположа какво ще се случи. Нито имаме „контролирани“ гуми, нито е налице конкурентна среда, в която производителите да работят“, обяснява Хембри пред Autosport.

„Можете ли да ми обясните как дадена компания, която е абсолютно неконкурентна в първото асфалтово състезание, просто ще стои и ще чака, примирявайки се със загубите? Определено това не е състезанието, което искаме. За Pirelli всичко се решава на техническия фронт с развитието на гумата. За нас развойната дейност е наистина огромен стимул, но да не забравяме, че и останалите компании трябва да получат шанс – време да се подготвят и достатъчно добри автомобили, с които да се състезават.“

„Може да имаме два доставчика на гуми в един тим – единият автомобил да е с една марка, а другият – с различна. Това ще гарантира, че даден отбор няма да има сериозно предимство или да изостава драстично спрямо друг. В MotoGP например беше интересно да наблюдаваме как Роси и Лоренцо се състезават един срещу друг с различни гуми на еднакви мотоциклети, но в крайна сметка и там ситуацията стана много близка до тази с контролирания доставчик. Наистина, не е лесно да се намери правилния баланс.“

„В момента не е модерно да се харчат огромни суми, за да (развиваш гумите си) и да ставаш все по-бърз и по-бърз. Нормално е да очакваме някаква цикличност, но определено мога да кажа, че WRC не е най-логичното място, където гумената война да започне отново. Трябва обаче да приемем, че има някакъв предначертан план и да се адаптираме към промените Всичко това е част от една по-голяма стратегия, чиято цел е да върне интереса към ралито и участниците да са повече.“

Пол Хембри не крие и притесненията си от евентуалната възможност ФИА да разрешава при форсмажорни обстоятелства на даден производител да развива гумите си през сезона.

„В този документ са налице някои пропуски. Наскоро имахме подобен сценарии в GT сериите, където развитието на гумите беше забранено през сезона. Ако дадена компания имаше сериозни проблеми с износването обаче, тя подаваше молба за временно освобождаване от забраната и го получаваше. По този начин отборите, които използваха техни гуми, получаваха допълнителни комплекти. Това беше пълна глупост и се притеснявам, че може да се повтори и тук.“

„Като се има предвид колко стриктни са параметрите по отношение развитието на гумите и времето за тестове и колко са високи разходите за тези две процедури, не мисля, че ще има много желаещи фирми (да се включат в шампионата). Все още обсъждаме това каква ще бъде позицията ни и коя марка ще използваме в рали спорта догодина.“

Ако Pirelli остане във WRC и през 2011 г., то компанията ще има едновременно участие и в двата най-големи шампионата на ФИА, тъй като по-рано през годината федерацията одобри кандидатурата й за Формула 1.

Коментари
comments powered by Disqus