Водачите на тези автомобили трябва стриктно да спазват правилата за движение
Американските власти публикуваха изискванията за производителите на на автомобили със системи автономно управление. Документът беше публикуван на интернет страницата на Министерството на транспорта, само няколко часа след обявяването на американския президент Барак Обама за необходимостта от такъв постулат. Той каза, че американците трябва да се чувстват напълно безопасни, независимо от факта, че става дума за бъдещето на технологията. Поради тази причина, подчерта Обама, неговата администрация трябва да актуализира правилата за движение по пътищата, а производителите да споделят отговорността си. Вестник The New York Times публикува 15 точки , които се отнасят за конструкторите на автопилоти, които те трябва да се спазват стриктно.
Обмен на информация. Всички производители на автопилоти са длъжни да съхраняват информацията за движението на превозните си средства. При поискване, тези данни следва да се предават на контролните органи.
Защита на личните данни. Пътниците в безпилотните автомобили трябва да представят точни данни, да знаят кога те се предоставят на контролните органи.
Безопасност в случай на повреда. Производителите трябва да гарантират пълна безопасност за пътниците, дори в ситуации, когато софтуерът не сработи.
Защита срещу хакерство. Софтуерът на безпилотни превозни средства трябва да бъде проектиран по такъв начин, че да бъде изключена възможността за хакване.
Преминаване към ръчно управление. Производителите трябва да гарантират, че водачите ще могат бързо да превключват от автоматичен на ръчен режим и напълно да поемат управлението.
Повреди при пътен инцидент. Пасивната и активната безопасност на превозните средства с автопилот не трябва да се различават от тези на стандартните автомобили.
Подробни инструкции. Дилърите трябва да представят на клиентите пълни подробности как да бъде използвана системата за автономно управление.
Обновяване на програмното осигуряване. Всички актуализации на софтуера производителите са длъжни да докладват на Националната служба за безопасност на пътното движение на САЩ (NHTSA).
Повреда на системата. Автомобилът не трябва да бъде включен на автономен режим на управление, ако някои елементи на системата са повредени или не са успели да се задействат.
Спазване на правилата за движение. Водачите на автопилоти трябва стриктно да спазват правилата за движение по пътищата, както обикновените шофьори.
Етични стандарти. Водачите на автомобили с автопилот трябва да действат по такъв начин, че да сведат до минимум последствията от потенциални аварии. Всички норми трябва да бъдат фиксирани в NHTSA.
Ограничения на експлоатацията. Производителите трябва да тестват автопилота при различни настройки и да описват как работи системата при различни режими.
Реакция на другите участници в движението. Производителите трябва да докажат чрез тестове, че поведението на системата за автономно управление реагира адекватно спрямо другите участници в движението.
Безопасен режим. Автопилотът трябва да бъде в състояние да премине на безопасен режим, когато системата блокира. Освен това електрониката трябва да определя състоянието на водача – дали в момента той не спи и дали е трезвен.
Тестове преди серийно производство. Производителите трябва да разработят пълноценен цикъл от тестове на автопилоти, включително изпитания в забранени зони при различни условия.