Службата за безопасност на транспорта идентифицира 11 катастрофи с електромобили
Правителството на САЩ започна официално разследване на усъвършенстваната система за подпомагане на водача Autopilot на Tesla след поредица от катастрофи, включващи автомобили Tesla и паркирани аварийни автомобили.
Разследването на Националната администрация по безопасност на движението по магистралите на САЩ (NHTSA) разглежда 11 катастрофи, при които общо 17 души са ранени и един убит, и потенциално засяга 765 000 автомобила.
Съобщението на NHTSA включва почти всеки Tesla, продаван в САЩ от 2014 г., включително Model S, Model X, Model 3 и Model Y.
NHTSA казва, че Службата за разследване на инциденти (ODI) е идентифицирала 11 катастрофи с участието на автомобили Tesla, които са възникнали, когато са се сблъскали и са присъствали превозни средства на аварийните служби.
Службата казва, че повечето от инцидентите са станали по тъмно и че сцените на катастрофите включват мерки за контрол, като например аварийни светлини на автомобили , осветени табели за пътни знаци и конуси за движение.
Според NHTSA, всеки Tesla, участвал в катастрофата, е имал активиран или автоматичен автопилот, или Traffic Aware Cruise Control усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) при приближаването си до мястото на инцидента. Впоследствие участващите автомобили удариха едно или повече превозни средства, участващи в сцените за първи отговор.
Автопилотът е система ADAS от второ ниво, което означава, че може да контролира както волана, така и скоростта на автомобила, въпреки че NHTSA отбелязва в изявлението си, че водачът запазва „основната отговорност за откриване и реагиране на обекти и събития (OEDR)“.
NHTSA заяви, че разследването му ще „оцени технологиите и методите, използвани за наблюдение, подпомагане и налагане на ангажираността на водача с динамичната задача за шофиране по време на режим на автопилот“. Също така ще разгледа всички допринасящи обстоятелства за катастрофите.
Автопилотът преди това беше разследван от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB), който препоръча NHTSA да изиска от Tesla да въведе по-добра система, за да гарантира, че шофьорите обръщат внимание, когато Autopilot е включен.
В доклад за катастрофите през 2018 г., публикуван миналата година, NTSB установи, че Tesla не е направила достатъчно, за да предотврати злоупотреба със системата, но също така и че подходът на NHTSA за регулиране на ADAS и свързаните с тях технологии пренебрегва рисковете от подобни системи.