Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

V6 и 10000 об./мин във Формула 1 през 2011 година

18.05.2007 18:05
Туит

Ако Макс Мозли отново наложи възгледите си за развитие на моторните спортове, през 2011 година двигателите във Формула 1 ще бъдат ограничени до V6 архитектура и максимални 10000 об./мин.

Работният обем на високоефективните агрегати ще бъде 2,2 литра, но турбокомпресорите отново ще са разрешени. Въпреки това максималният брой обороти ще бъде ограничен до 10000 в минута спрямо 19000 по настоящем. В унисон със съвременните екологични тенденции е много вероятно по аналог с WTCC високотехнологичните горивни смеси да бъдат заместени с биогорива. За разлика от сега, когато двигателите във Формула 1 се използват в рамките на две състезания, през 2011 е възможно да се стигне до пет старта.

Предложенията, които Мозли е отправил в писмен вид към производителите, целят намаляване на разходите, доближаване към стандартно използваните технологии и намаляване на отделяните вредни емисии в атмосферата. Информирани са и Volkswagen и Ford, които евентуално ще се включат след време в най-комерсиалната автомобилна надпревара.

Други изменения, които може да станат част от регулациите за периода 2011 и 2014 година, са въвеждане на задвижване и на четирите колела, бутон за моментно увеличаване на максималната мощност на автомобилите, какъвто се използва например в сериите Champ Car, както и максимално опростена аеродинамика (включително и ограничени експерименти в аеродинамичния тунел).

“Ние сме в процес на активни преговори с голяма част от производителите, като целта ни е в бъдеще проучванията и развитийните процеси да не бъдат ограничени само до Формула 1, а да се използват и при производството на серийните автомобили”, коментира Мозли. “Вярваме, че ще получим подкрепата на компаниите. Ще работим рамо до рамо с тях, демонстрирайки че нашите приоритети са част от техните дългосрочни цели (като например използването на биогорива). Реализацията на тези цели, не означава, че спектакълът и спортният дух на надпреварата няма да присъстват. Ще се постараем дори да ги засилим допълнително с въвеждането на новите правила."

Коментари
comments powered by Disqus