Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Валтер де Силва и скандалните скици

08.01.2010 08:39
Туит

Италианският дизайнер Валтер де Силва е предполагаемият автор на тези неизвестни до сега скици за прототипна версия на Bugatti Veyron.

Наскоро скиците бяха откупени от списание Quattroruote, което твърди, че са рисувани през 1999 г. от Де Силва докато е бил все още на работа в Alfa Romeo. Непосредствено след това той бе „отмъкнат” от Фердинанд Пийх и оглави дизайнерския отдел на Seat, а по-късно стана и главен дизайнер на Volkswagen Group.

Целта на този прототип, както се вижда и от скиците, бе да даде вдъхновение и нови идеи на Пийх за възобновяването на марката Bugatti. В проектирането на по-късни версии на Bugatti участие имат и други известни дизайнери като Джорджето Джуджаро, създал 18/3 Chiron, както и шеф дизайнерът на Volkswagen Хартмут Варкус.

Развитието на проекта Bugatti започва след автомобилното изложение в Женева през 1999 г., като броени месеци по-късно е изготвен пълноразмерен модел на бъдещия автомобил.

След като скиците видяха бял свят, дизайнерите в гилдията открито или косвено задаваха въпроса: „Валтер, какво си мислеше, че правиш?”, намеквайки или директно упреквайки Де Силва в нелоялност. Той обаче така и не отговори на тези обвинения и запази мълчание. Това обаче, което критиците пропускат, е, че завършеният и финален дизайн на Veyron се различава много от първоначалната идея, залегнала във въпросните скици.

Без съмнение рисунките, които се твърди, че италианецът е направил докато още е бил служител на Alfa Romeo, са изиграли съществена роля при началното оформяне на концепцията на бъдещия дизайн на Bugatti Veyron. Може би заради този му принос, макар и непризнат, Де Силва бе назначен за главен дизайнер на Volkswagen Group през февруари 2007 г.

Коментари
comments powered by Disqus