Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Вановете Toyota Alphard и Vellfire с необичаен салон

27.01.2015 11:04
Туит

Първото поколение на семейния автомобил дебютира през 2002 г.

В Япония дебютираха миниванът Toyota Alphard и по-луксозната му вариация Vellfire от трето поколение. Някои елементи от каросерията (например отворите на вратите) напомнят предишната генерация, но от компанията смятат, че автомобилите за напълно нови. И наистина: във визуално отношение не са наложени никакви ограничения. Дори ако за отправна точка е послужила старата кола, силовата структура на каросерията е преобразена, да не говорим за външните панели. А какво да кажем за смяната на задното окачване? Плюс това, ще има нови и много интересни моторни модификации, както и редица нововъведения в интериора и оборудването.

Дължината на новия модел е равна на 4915–4935 мм (в зависимост от модификациите е със 75–95 мм повече в сравнение с предшественика), широчината - 1850 (+20 мм), височината- 1880–1935, а междуосието - 3000 мм (+50 мм).

Японците са подобрили здравината на каросерията, като е увеличена дебелината на някои елементи на конструкцията, като са добавени заварки  място и лепило на сглобките. Вместо торсионната греда отзад вече е монтирано независимо окачване с двойни носачи. Това е довело да подобряване на комфорта при пътуването и управлението.

Базовият мотор вече е сменен. Вместо известния четирицилиндров двигател  2,4 2AZ-FE (235 Нм) със 170 к.с. е монтиран по-новият агрегат 2,5 от фамилията 2AR-FE с променливо газоразпределение. Той генерира същия момент, както и предшественика, но мощността му е увеличена до 182 „коня”. Моторът работи в комбинация с вариатор, както с предно, така и с двойно задвижване. Вторият двигател, наследен от предшественика, е агрегатът V6 3.5 2GR-FE с 280 к.с. Но максималният въртящ момент сега вече е 344 Нм вместо 330. Той е куплиран с шестстепенна автоматична трансмисия (както за предното, така и за двойното задвижване).

Седалките на първия и на втория ред са поставени на непрекъснато релси и могат да се придвижват напред и назад на голямо разстояние (вторият ред седалки могат са се придвижват до 1160 мм). Това дава възможност за няколко варианта на разпределение на местата.

Интериорът е преработен напълно. При всички варианти се появява светодиодно осветление с три нива на яркост и превключване между 16 цвята. В нивото на оборудване Executive Lounge седалките от втори ред имат индивудиални подлакътници с масички.

Най-впечатляващата версия е хибридната, в която двойното задвижване  е реализирано чрез отделен електромотор (68 к.с., 139 Нм) на задната ос (системата E-Four). Бензиновият двигател 2,5 2AR-FXE (152 к.с., 206 Нм), работещ по цикъла Аткинсън, е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия и електромотор (143 к.с., 270 Нм) на предната ос.

Сумарната мощност на хибридната задвижваща система е 197 к.с. Като буфер за съхранение на енергията е използвана никел-металхидридна батерия . Средният разход на гориво е 5,16 л/100 км.
Както и по-рано, моделът Vellfire се отличава от Alphard не само с оборудването, но и в дизайна. В техническо отношение автомобилите са еднакви. Vellfire може да бъде с предно и с двойно задвижване, както и с хибридна задвижваща система E-Four.

В Япония базовата версия Alphard струва 3 197 782 йени (24 030 евро).
Новата система за панорамно наблюдение японците определят, че била първа по рода си: водачът може да превключва между режими „прозрачен автомобил” и „поглед отстрани”. Новият асистент за самостоятелно паркиране, освен че може да кормува, но и автоматично може да спре автомобила при възникване на препятствие. Отделно работи и функция за странично наблюдение при преминаване през тесни места.

Историята


Първото поколение на минивана Toyota Alphard е в производство от 2002 до 2007 г. Автомобилът е оборудван с четирицилиндров  мотор с работен обем 2,4 (160 к.с., 195 Нм) и шестцилиндров 3,0 (220 к.с., 310 Нм), с четири- или петстепенна автоматична трансмисия (в зависимост от мотора и годината на производството), с предно или двойно задвижване.

При второто поколение (2007–2014) базовият мотор е доработен (170 к.с., 235 Нм), шестцилиндровият 3,0  отстъпва място на агрегата с работен обем 3,5 л (280 к.с., 330 Нм). Новият двигател смени и предавателната кутия – от автоматична мина на вариатор. Новите каросерии бяха много близки с предишното поколение (дори дължината не беше променена - 4840 мм), но междуосието бе увеличено от 2900 на 2950 мм.

Коментари
comments powered by Disqus