Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ватанен: Обичам скоростта, но повече обичам живота си

11.07.2008 20:07
Туит
Ватанен: Обичам скоростта, но повече обичам живота си

„На теория имате ограничения на скоростта, но на практика те не се спазват”

Малко преди старта на рали „България” световният шампион за 1981 година Ари Ватанен даде специална пресконференция за българските медии. Централна тема обаче не бе рали спорта, а сигурността по пътищата. Като представител на европейския парламент Ватанен се включи в програмата „Разумни на пътя”.

„Тук съм, за да ви покажа колко ценен е човешкият живот. Не говоря като политик, нито като състезател, а като човек, като баща на четири деца и като човек, който на 8 години загуби баща си на пътя. Аз бях в същата кола”, сподели Ватанен в началото на пресконференцията. „Обичам скоростта, но това е нищо в сравнение с това, колко обичам живота.”

Бившият рали състезател и настоящ представител в Европейския парламент обясни, че в България, както и в другите нови членки на Европейския съюз има десет пъти повече жертви на пътя спрямо останалите страни. Отговорността статуквото да се промени се пада не само на родните управляващи, но и на медиите, които да окажат нужния натиск върху висшестоящите структури.

„Ако всеки министър в една държава, например България, загуби по един близък човек, със сигурност моментално ще се вземат мерки върху този проблем. Защото когато „Конкорд” се разби, всички говореха за загиналите 180 човека. По пътя умират много повече хора, но един тук, друг там, техните близки страдат по отделно. Трябва да престанем да се примиряваме с това. Ваша задача е като медии да изразите позиция. Единствено по този начин може да се окаже натиск върху управляващите, те от своя страна ще притиснат полицията. Само така нещата могат да се оправят.”

Основният проблем за високата смъртност по пътищата в България според Ватанен не са лошите закони или инфраструктура, а съзнанието, че нарушаването на правилата не води до нужните санкции.

„Няма смисъл от нови пътища, нито от нови закони, ако те не се спазват. Забелязах шофьори, които карат без колан тази сутрин, когато идвах насам. Попитах дали това е позволено, отговорът им беше отрицателен. Причината за това е в манталитета на хората. Няма значение дали държавата е България, Финландия или Буркина Фасо, манталитетът е еднакъв, но той се възпитава. Когато сте без колан и трябва да платите 50 евро глоба, а не да сложите парите в джоба на полицая, следващия път ще се замислите върху начина, по който шофирате, и ще спазвате правила.”

„Отговорността да променим културата в България е наша обща. Не трябва да чакаме момента, когато полицаят ще почука на вратата, за да ни съобщи вестта за загиналия близък човек”, завършва Ватанен.

Коментари
comments powered by Disqus