Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Важно е сцеплението

29.12.2006 21:12 2
2
2571810635
Туит

Използването на зимни гуми при сняг и лед върху пътното платно трябва да е нещо напълно естествено, и то не само поради обстоятелството, че сега законодателят предписва подобаваща зимна екипировка.

Това не трябва да се разбира като категорично задължение да се използват зимни гуми, но водачите няма да сбъркат, ако приемат закона като такъв. Защото е ясно, че летните гуми са напълно неподходящи за движение върху сняг. Още при външни температури от седем градуса зимните гуми осигуряват по-добро сцепление от такива за по-топло време. По тази причина зимните гуми имат предимство и в дни, през които през по-голямата част липсва сняг и лед.

Разликата проличава особено ясно при снежна покривка: летните гуми започват безпомощно да буксуват в снега още при изкачвания, които при оборудван със зимни гуми автомобил изобщо не се забелязват. Разликата между двата вида става особено отчетлива при използване на спирачките: според измервания на auto motor und sport, спирачният път при летни гуми е до три пъти по-дълъг от този при зимни – разбира се при условие, че е налице достатъчна дълбочина на профила. Тя би трябвало да бъде поне 4 мм, а след най-късно 7 години е добре гумите да бъдат сменени, дори ако е останал достатъчно профил. Причината е в това, че с течение на времето каучуковата смес, от която са изготвени гумите, губи от качествата си на сцепление. Затова не е изключено, в критичен случай такава гума също да влезе в графата като "неподходящо" за зимни условия оборудване.

От притежаващите чувство за отговорност водачи налагащата се от годишните сезони смяна на гумите и без това се счита за дълг. В днешно време зимните гуми вече не предизвикват неудобства - загубите в комфорта са съвсем незначителни. По отношение на шумовото ниво и комфорта при въртене, гумите за студения годишен сезон са равностойни на тези за лятна експлоатация. Докато меката каучукова смес на зимните гуми не бъде подложена на прегряване върху летния асфалт, износваемостта им се движи в подобни като на летните гуми граници. С въвеждането на новите документи за МПС (в Германия) изборът на подходящи гуми стана малко по-труден - за разлика от старите документи в новите е посочен само един разрешен размер. Който разполага с нови документи, в случай на несигурност относно разрешения размер гуми, е добре да отправи запитване до производителя.

По принцип всяка гума, върху коята има обозначението M+S (киша и сняг), може да се счита за зимна, макар и това не е гаранция, че тя наистина е подходяща за експлоатация при зимни условия. Изискванията към мнимия знак за качество са толкова минимални, че биват удовлетворявани и от целогодишни гуми и от някои гуми за всъдеходи, които не разполагат дори с необходимите за зимата ламели. Истински зимни "специалисти" могат да бъдат разпознати не по обозначението M+S, а по символа на снежинката върху тях.

Това, че автомобили с двойно предаване могат и без зимни гуми, е една широко разпространена заблуда. И най-доброто задвижване няма да помогне с нищо, ако гумата не може да реализира оптималната връзка между автомобила и пътното платно. Дори и тягата да достига за придвижване, недостатъците проличават при задействане на спирачката. По тази причина преоборудването по принцип е препоръчително и за автомобили с двойно предаване.

Закупуването на нов комплект зимни гуми, между другото, не трябва да се отлага дълго - най-късно когато паднат първите снежинки започва "щурмът" на сервизните работилници. Дори и да няма проблеми с доставките, трябва да се предвидят закъснения при сроковете за монтаж. Който извърши смяната към края на октомври ще е подготвен при изненадващо идване на зимата и до Великден няма да има проблеми. При прекалено ранна обратна смяна с летни гуми може при ново застудяване да се получи неприятна изненада.

Коментари

kauchuk
Auto bild от миналата година казва много ясно: "ПРИ СУХА И МОКРА НАСТИЛКА ПРИ ВСЯКАКВИ ТЕМПЕРАТУРИ НАЙ-ДОБРИ СА ЛЕТНИТЕ ГУМИ!"

I.I.
Какво ли показват тестовете за поведнието на летните и зимни гуми на сух и мокър асфалт, какъвто е той в България през 75-80% от зимния период( нека бъде при 5 градуса по Целзий темепратурана околната среда)? ;)

comments powered by Disqus