Уникално шоу предложиха участниците в макадамовата надпревара за исторически автомобили
Със смесени чувства за родните състезатели приключи вторият състезателен ден на международния офроуд маратон Balkan Offroad Rallye 2016. Докато при кроскънтри автомобилите, родни екипажи доминират начело на класирането, то в останалите класове положението не е толкова оптимистично.
Голямата драма бе за Цанко Цанков и Зорница Тодорова, чието бъги се оказа само с три колела насред една поляна. Шампионите в SSV- класа от миналата година трябваше да се върнат в бивака за ремонт и завършвайки с голям пасив, са в дъното на класирането.
При кроскънтри автомобилите, след корекция на състезателните времена заради наказания, се оказа, че в първия етап водачи са Дончо Цанев и Ива Бонева (Proto) , а Константин Чолаков и Ивайло Жеков (Toyota Hilux) са втори. Във втория етап двата екипажа си размениха ролите, като освен етапна победа, Чолаков оглави и генералното класиране.
В битката за третото място Десислав Славчев и Маргарита Стайнова (Mercedes) не успяха да надделеят над германците Франк Щенски и Александър Таш, задоволявайки се с 4-то място. В топ 10 влезе още тетевенският тим Димитър Ничев – Гергана Калинова (Toyota).
В класа на ATV-четириколките, Васил Томов държа много добро темпо, което обаче не му стигна за етапната победа, която отиде у чеха Томас Кубиена. В генералното класиране след втория ден на Balkan Offroad Rallye, търновлията е на трето място.
При мотоциклетите, етапен победител стана Йохан Вирц от Холандия с КТМ, а заради контузия от надпреварата отпадна миналогодишният победител Юен Беат. При камионите, Удо Хайденрайх с неговия хибрид между Hummer и Unimog бе безпощаден, като излезе начело и на временната подредба. В екстремния клас най-бърз бе екипажът от Франция Франк Дорел – Франсоаз Олендер с Land Rover.
Летящ етап за Balkan Classic Rallye
Уникално шоу предложиха участниците в макадамовата надпревара за исторически автомобили. Вторият етап на Balkan Classic Rallye бе с доста атрактивни трасета, на които ретро бижутата в половината част от отсечката бяха във въздуха, а в другата половина – с вратите напред.
Така, в летящата надпревара най-бърз бе аржентинецът Хорхе Перез Компанк с неговия Ford Escort MK2, плътно следван от кениеца Карим Висанджи (Ford Escort MK1). Челната тройка за деня допълни Бернард Мюнстер с уникалното Porsche 911, но в генералното класиране и трите машини са извън топ 3, заради забавяне в първия състезателен ден.
Иначе, водач в генералното класиране на Balkan Classic Rallye е британецът Андрю Сидал с Datsun 260Z, следван от чеха Ондрей Куфал с Datsun 240Z, а топ 3 допълва Ян Хагман от Швеция с Ford Escort MK2.
Днес, лагерът на двете надпревари се мести от Боровец в Старосел, което означава, че състезателите ще имат доста дълъг етап.