Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Версията на Red Bull за катастрофата в Турция

31.05.2010 13:12
Туит

Отборът представи своята дипломатична позиция за катастрофата между неговите пилоти Марк Уебър и Себастиан Фетел, която лиши австрийците от почти сигурна двойна победа в Гран при на Турция.

Екипът не намери виновен за катастрофата на "Истанбул парк" и даде своето логично обяснение за агресивната атака на германеца, което не засяга задължителния състезателен хъс за спечелване на по-предна позиция.

Въпреки че според Red Bull и двамата пилоти са били с абсолютно еднакви настройки на двигателите, когато са започнали битката си за първото място, анализът след състезанието разкри, че Уебър е трябвало да започне да пести горивото си. Той е преминал в икономичен режим точно в 41-ата обиколка, в която беше атакуван от Фетел. В същото време германецът все още е имал възможност да кара с пълната мощност на своя мотор.

Дори и това решение на Уебър да не е продиктувано от бокса, вероятно той го е взел заради показанията в болида му. В същото време дотогава с движението си зад другите пилоти Фетел е успял да спести гориво за само още една бърза обиколка, преди също да премине в по-икономичен режим.

Така той е имал само една реална последна възможност да изпревари Уебър, която му се е отдала в 41-ата обиколка заради предимството в неговия автомобил.

Вечерта след състезанието изпълнителният директор на Red Bull Кристиан Хорнер обясни, че вече е наясно какво се е случило на пистата.

„Сега разполагаме с всички факти. Марк е преминал в режим за пестене на горивото, което му е коствало малко по-слабо представяне на правите участъци и това обяснява защо Себастиан имаше такова чисто предимство спрямо него“, заяви британецът.

„Най-голямата грешка е, че двамата не си оставиха достатъчно място, а обяснението е в това как Себастиан е успял да спести гориво. Той е спечелил някой друг килограм, след като и двата болида стартираха с еднакво количество гориво“, добави той.

„Реално Себ е имал още една обиколка в оптималния режим на двигателя, като в същото време не можеше да премине в икономичния, защото беше под напрежение от Люис Хамилтън“, обясни Хорнер.

Според него разочароващото е как отборът е изпуснал двойната победа в Турция и я е подарил на McLaren. “Дадохме 28 точки, които трябваше да вземем с първите две места на подиума. Пилотите ни също загубиха точки. За отбора не е важно под кой ред ще завършат те, приоритетът е да бъдат първи и втори и точно това трябваше да се случи в състезанието”, смята Хорнер.

Шефът на Red Bull не обвини нито един от пилотите си за инцидента, но призна разочарованието си, че не са си оставили достатъчно място.

„Според мен Марк притисна Себастиан към прашната страна на пистата и му остави само достатъчно място да мине, а Себастиан очевидно подходи малко агресивно – но имаше доста разстояние до края на правата“, каза Хорнер.

Той даде пилотите на McLaren и битката между тях след инцидента като пример за чиста борба за позиция. „Те си оставяха пространство, като подобно поведение видяхме и в Малайзия. По някаква причина това не се получи при нас в състезанието“.

Британецът е убеден, че няма лоши чувства между неговите пилоти заради катастрофата и че Red Bull ще успее да се съсредоточи върху следващата Гран при в Канада.

„Говорих и с двамата. Те са големи момчета и големи състезатели, а най-важното е, че в Турция загубихме много точки. Това не трябва да се повтаря и двамата трябва да се поучат от случилото се“, категоричен е Хорнер.

„Правилно е да пуснеш пилотите си да се състезават. Видяхме как McLaren позволи това на тандема си, но е редно двама съотборници да имат повече уважение помежду си и да признават предимството на другия, ако го има“.

Хорнер отрече предположенията, че за надпреварата в Турция Red Bull е фаворизирал Уебър или Фетел. “И двамата са абсолютно равнопоставени, използват едни и същи компоненти и стратегия“.

„Себастиан е успял да спести гориво заради движението си зад други пилоти, така е получил предимство и е в правото си да се възползва от него. Той беше под натиск от Хамилтън, което го накара да се опита да изпревари Марк. В този момент нашият приоритет обаче бе да спечелим състезанието. Дори двамата да бяха разменили местата си, ние пак щяхме да бъдем първи и втори и да вземем 43 точки за екипа, а пилотите ни да излязат много пред тези на McLaren в шампионата”, завърши Хорнер.

Коментари
comments powered by Disqus