В търга ще участват общо 25 автомобила Porsche, с години на производство от 1965 до 1997
Състезателният болид на Валтер Рьол- Ur911, един от 10 екземпляра от групата IV Spezial GT, един 959 само с показание на километража от 8294 км, това е само няколко от акцентите на аукциона Porsche-Only който ще се проведе утре (12.12.2015)
Удари втори аукцион: След търга на Mercedes-Only на 8 декември, следващият е търгът на Porsche-Only, който ще се проведен на 12 декември в Хамбург. Става дума за милиони.
Атмосферата е стилна, защото събитието което ще бъде водено от Улф Пошардт, ще се проведе в музея на автомобилните прототипи. Между другото, Пошардт е заместник-главен редактор на Die Welt и N24, както и издател на няколко музикални списания и автор на две книги по темата спортни автомобили и 911.
В търга ще участват общо 25 автомобила Porsche, с години на производство от 1965 до 1997. 14 от тях, идват от САЩ, 8 от Германия, 2 от Швейцария и един от Италия.
Представяме ви нашите 5 фаворита с допълнителна информация, приблизителни оценки и начални цени, както и слайд шоу.
„Единайсетак” с маслено задвижване на клапаните за фенове
За всички, които харесват Ölklappen-911 и са готови да платят солидна сума, в лот 14 ги очаква точния автомобил, едно Porsche 911T от 1972 в светлозелено (код на цвета: 226), с черен кожен салон от изкуствена кожа.
Автомобилът най-напред е изнесен в Америка и пристига за търга в Хамбург с пробег от 66 139 мили. Оборудвано е с инжекционното съоръжение за впръскване - Zenith, US-911 T генерира 140 к.с. Каталогът на търга гъмжи от 911 T: "Заварките не се разпознават. В интериора всичко е оригинално - седалките, арматурното табло, тавана и постелките, арматурното табло има само една малка пукнатина до високоговорителя към предното стъкло(около 1,5 см)". Автомобилът разполага с богата документация, включително договор за покупка и инструкции за работа.
Колекционерски: Porsche с 8294 км
Тези, които търсят сигурна инвестиция, за тях е лот 18. Тъй като тук става дума за Porsche 959 от 1988 г. Това не го прави нещо особен, с изключение на факта, че от 959 в рамките на две години са произведени по-малко от 300 копия.
Предложеният екземпляр е стоял през по-голямата част от времето в автомобилен музей. Точно след 15 месеца и само на 8000 км, първият собственик на автомобила го спира от движение. След престоя в музея, колата е закупена от настоящия собственик през 2004 на 8005 км и оттогава е изминала само 189 км.
Състоянието на Porsche 959 е оценено като изключително добро и офертата е 1,2 до 1,4 милиона евро. Стартовата цена е 600 000 евро.
Един от 10: Porsche 911 ST от група IV Spezial GT
В подобен ценови диапазон се движи Porsche 911 ST, което преди изпращането в спортния отдел на Porsche е прикрепен към IV Spezial GT. С тази спецификация са били конструирани само 10 екземпляра.
Моделът от 1970, който се предлага с партиден номер 21, има също така и по-ниско окачване, регулируеми стабилизиращи щанги за предната и задната ос, пластмасови калници с уширения, алуминиеви врати, пластмасови брони и капак на багажника, плексигласови прозорци и 110-литров резервоар.
Двигателят благодарение на по-големия диаметър на цилиндрите достига 2247 куб. смс обем и след класическа тунинг намеса генерира 230 к.с. при 8000/мин. През 1970 година специалният 911 е струвал 50 000 марки.
Първите двама собственици Ханс Браун от Нюрнберг и Лудвиг Хорнауер са участвали с така оборудвания автомобил в многобройни състезания в годините между 1970-1974.
Auctionata е дала прогнозна цена от 1,3 до 1,5 милиона евро, като наддаването ще започне от 650 хиляди евро.
Има и транспортер
Един много рядък екземпляр се предлага в лот 19. Защото тук, може да се наддава за състезателен автомобил, към който е включен и транспортер с номер H. Иде реч за Porsche 930 Turbo от 1977 с визия на 935, който е бил форсиран в Съединените щати до мощност от 610 к.с. и максимален въртящ момент от 800 Нм. Офертата включва и Magirus Deutz 186 D 17 FL от 1968, който е преустроен в състезателен транспортер с дизайн на Porsche.
Прогнозната цена за дуото е от 250 000 до 300 000 евро.
Състезателят на Рьол - „праединайсетак”
Шансове за особено висока оферта предлага Лот 20, защото именно Валтер Рьорл си е поръчал това Porsche 911, което е оригинален модел от 1965, конструиран специално за писта. При тази ревизия не са пестени нито парите, нито усилията, Валтер Рьол е възложил на съответните конструктивни експерти - като Бинерт, Рюген (по двигатели) и Клуге (предавки) - и лично той е контролирал преустройството, което е било изпълнено в съответствие с неговите желания и изисквания.
Той е купил 911 в началото на 90-те години и за пръв път го пуснал да се състезава в рали Бавария Класик през 1996. Следващият собственик още веднъж е преоборудвал редкия екземпляр 911 от 1965, защото е искал да участва в рали на писта.
За 911 и за феновете на Рьорл, офертата е доста специална, защото колата е ръчно подписана от Световния рали шампион. В комплект с автомобила се предлагат официално Валтер Рьол-DVD и лимитирана серия моделен автомобил на "Бинерт-Рьол 911" , както и цялата документация на ремонтните дейности. Прогнозната цена е от 300 000 до 350 000 евро.
Рядкото Turbo-кабрио
Цените в лот 17 варират от 150000 до 170000 евро, за едно Porsche 930 турбо кабриолет от 1987. Това е един от 211-те открити версии на Porsche 930 турбо с 3,3-литров турбо мотор с 300 к.с..
Колата идва от четвъртия притежател с пробег от 104 012 км. Състоянието на синьо-синьото 930 турбо кабриолет е
определено като много добро.
Всички останали автомобили в търга можете да видите в нашето слайд шоу.
Още информация на www.auctionata.de
trex
Ето това наричам интересна новина. Браво.