Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Viano срещу Multivan: Фините транспортьори

29.11.2006 01:11
Туит

Времената, в които този тип автомобили приличаха на тромави бусове, отминаха безвъзвратно – със своят V6-дизел, Mercedes Viano CDI 3.0 се превръща в пълноразмерен ван за ценители. Популярният VW Multivan 2.5 TDI също не остава назад.

Най-голямото предимство на Viano определено е неговият трилитров дизелов двигател, който вече ни е добре познат от C-, E- und S-класата, редица модели с повишена проходимост, както и някои от представителите на марките Chrysler и Jeep. Култивираният V6-двигател разполага с 204 к. с. и 440 Нм въртящ момент, които с оглед на неособено обнадеждаващата аеродинамика на автомобила и максимално допустимото тегло от 2770 килограма положително обещават по-добра тяга, отколкото четирицилиндровия мотор със 150 конски сили. Още по-впечатляващи от добрите динамични показатели обаче са маниерите на работа на Common-Rail-агрегата, койно на практика не създава никакви вибрации.
Две трети от купувачите на VW спират избора си на най-мощния TDI-двигател в гамата на модела – и както личи, с право. Тъй като докато от Волфсбург не предложат подходящ шестцилриндров двигател, петцилиндровия му събрат си остава най-смисления вариант за задвижването на Multivan като задоволителен компромис между темперамент и икономичност. Веднъж преодолял характерната слабост при потегляне, моторът за заема бодро и енергично със своята работа, и дори пълното натоварване на автомобила не успява да го накара да се чувства измъчен. В сравнение с V6-двигателя на Mercedes обаче, TDI-агрегатът работи доста шумно, което е обяснимо с оглед на използването на технология помпа-дюза. dennoch

Viano предлага по-добрата водимост

Това че Viano е по-динамичният от двата вана в теста, личи и от поведението му на пътя. Използващият задно предаване автомобил се държи неутрално и при преминаване през остри завои с висока скорост, а при резки маневри не се появяват дори наченки на несигурност, за което в голяма степен благоприятства и системата ESP. Освен това накланянето на каросерията е послабо изразено, отколкото при Multivan, а работата на кормилната уредбча е доста по-прецизна.
Накратко тези два автомобила са двама фино направени разностранни таланта, които в зависимост от желанието и финансовите възможности могат да бъдат допълнително облагородени с почти безкраен спикъс от опции и освен това са в състояние да превозват до осмина пасажери. Гъвкавостта на вътрешното пространство е достойна за пример и при двата модела, като накрая възниква логичният въпрос: „Кой от двата автомобила все пак е за предпочитане?”. Отговорът изглежда ясен: Multivan е по-подходящият избор ако търсите удоволствието от пътуването, а Mercedes ако държите повече на динамиката на пътя.

Коментари
comments powered by Disqus