Наблюдателите посочват, че дори във Виетнам, VinFast отстъпва от Toyota, Ford и Hyundai
Основателят на марката VinFast - Фам Нят Вионг, възнамерява да усвои производството на електрически автомобили във Виетнам до края на 2020 г., така че през 2021 г. да започнат да ги изнасят в САЩ, Европа и Русия. Според Bloomberg, за да бъде постигната амбициозната цел, ще са необходими 2 млрд. долара, които Вионг е готов да извади от собствения си джоб (да продаде до 10% от личните си акции). Богатството на магната се оценява на 9,1 млрд. долара, а самият той се смята за най-богатия човек в Югоизточна Азия. Независимо от това превземането на Америка от VinFast изглежда за анализаторите невъзможна задача.
Сега арсеналът на VinFast се състои от три бензинови модела: кросоувъра Lux SA2.0, седана Lux A2.0 и хечбека Fadil. Луксозните са оборудвани с двигатели от BMW, а по-малкият модел е оборудван с агрегат от GM.
„Основната ни цел е да създадем международна марка. Това ще бъде много труден начин и ще трябва да положим много усилия. Но има само един път напред “, казва 51-годишният бизнесмен. Той притежава 49% от марката VinFast и 51% от компанията-майка VinGroup.
Фабриката на VinFast в Хайфонг, струваща 3,5 млрд. долара, изглеждаше така на 4 декември. Според Financial Times производителят принуждава служителите да купуват автомобили на собствената си марка и забранява купуването на чужди автомобили за корпоративни автопаркове.
Наблюдателите посочват: дори и у дома си във Виетнам, VinFast отстъпва от Toyota, Ford и Hyundai. Вионг обаче е убеден, че местният пазар е "твърде малък" и няма търпение да излезе в чужбина, където ще отговаря на най-строгите стандарти за емисии и безопасност. Неслучайно Америка е наречена „най-трудния пазар в света“ - много китайски марки бяха изгорени и отказаха да се разширят, въпреки че GAC и Zotye все още се опитват да влязат. Според изчисленията на Вионг VinFast няма да реализира печалба в продължение на пет години, но тогава ... Виетнамците дори нямат прототип на електромобил в момента. Интересно е с кои модели ще „атакува” американския” пазар.